صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و هفت - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و هفت - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

صهیونیست‌های افراطی در قدس درگیر شدند اما این بار با مسیحیان

آشوب افراطی‏ها در قدس

گروه جهان/  صهیونیست‌های افراطی که به طور معمول در قدس فلسطینیان را هدف حملات خود قرار می‌دهند، دیروز به مراسم نیایش «مسیحیان انجیلی» در محوطه مسجدالاقصی نیز حمله کرده و مانع ادامه مراسم آنها شدند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، صدها صهیونیست تندرو با حمله به مراسم نیایش مسیحیان انجیلی در پارک باستان شناسی
«مرکز دیویدسون» در جنوب دیوار البراق، خواستار ترک این محل از سوی آنها شدند که در نتیجه تعدادی از شیشه‌های «مرکز دیویدسون» شکسته و تعدادی از صهیونیست‌ها توسط پلیس بازداشت شدند. در این درگیری که در نزدیکی دیوار البراق (ندبه) در محوطه مسجدالاقصی صورت گرفت، «آریه کینگ» معاون شهردار بیت المقدس نیز حضور داشت که به طور موقت توسط پلیس رژیم صهیونیستی بازداشت شد. هم صهیونیست‌های تندرو و هم مسیحیان انجیلی از موجودیت (رژیم) اسرائیل، از نظر سیاسی و مالی حمایت می‌کنند، اما در حوزه دینی با هم اختلافات عمیقی دارند. این درگیری یکی از مصداق‌های افزایش گسست سیاسی-اجتماعی بین گروه‌های مختلف قومی و مذهبی در سرزمین‌های اشغالی است.

ناکامی حملات نیروهای صهیونیست به جنین
همزمان با حملات صهیونیست‌های افراطی، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نیز تلاش کردند به جنین حمله کنند که با مقاومت مبارزان فلسطینی روبه‌رو شدند. به گزارش ایسنا به نقل از منابع فلسطینی، یک جوان فلسطینی در جریان حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به جنین بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد. وزارت بهداشت فلسطین درباره جزئیات این حمله با تأیید شهادت اشرف محمد امین ابراهیم (۳۷ ساله) افزود: «او مورد اصابت دو گلوله انفجاری قرار گرفت که اولی باعث متلاشی شدن کبد شد و دیگری در قفسه سینه به ریه نفوذ کرد.» در حمله نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین هشت غیرنظامی در جنین بر اثر گلوله‌های واقعی زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است و دو غیرنظامی دیگر دستگیر شدند. نظامیان رژیم صهیونیستی علاوه بر جنین به نابلس و رام‌الله نیز حمله کردند.
با این حال اقدامات ضد فلسطینی رژیم صهیونیستی به حملات هر روزه آنها ختم نمی‌شود. به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، دولت هند با رژیم صهیونیستی قراردادی را امضا کرده است که به موجب آن این رژیم ۱۰ هزار کارگر هندی را به جای فلسطینی‌ها استخدام خواهد کرد. براساس این توافق نیمی از کارگران برای بخش ساختمان‌سازی و نیمی دیگری برای بخش پرستاری هستند. قرار است در سال اول ۲۵۰۰ کارگر در بخش ساختمان و ۲۵۰۰ کارگر در بخش پرستاری وارد اراضی اشغالی شوند.
این رژیم همچنین طرحی را برای ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی جدید برای یهودیان در کرانه باختری و قدس شرقی به تصویب رساند. به موجب طرح مذکور، بیش از ۶۰۰ واحد مسکونی در محله شیخ جراح در قدس شرقی و ۶۱۵ واحد در شهرک بسگات زئیو احداث خواهد شد و دیگر واحدها نیز قرار است در شهرک‌های واقع در کرانه باختری ساخته شوند. منابع عبری زبان بیان کردند که این طرح در چهارچوب پروژه ساخت ۵۸ هزار واحد مسکونی برای یهودیان در قدس شرقی و کرانه باختری با هدف افزایش جمعیت آنان در این مناطق به اجرا گذاشته می‌شود. همچنین وب‌سایت عبری والا خبر داده، طرحی برای ساخت حدود 12 هزار آپارتمان جدید در شهر عسقلان در جنوب اراضی اشغالی نیز وجود دارد.

 

خبر پلاس

ژنرال سابق تل آویو: از سید حسن نصرالله می‌ترسیم
اسحاق بریک، ژنرال سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بشدت نگران اقدامات سید حسن نصرالله است. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه معاریو، اسحاق بریک، رئیس سابق کمیته شکایت‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی گفته است :اسرائیل نگرانی شدیدی از کارهای حزب‌الله لبنان دارد؛ باید به اظهارات آهارون هالیوا، رئیس شعبه اطلاعات نظامی در نشست هرتزلیا اشاره کرد که گفت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به ارتکاب اشتباهی که منطقه را وارد جنگی بزرگ می‌کند، بسیار نزدیک است.
وی همچنین خبر داد: در همین نشست، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش نیز به این مسأله اشاره کرد که ارتش اسرائیل نگرانی زیادی نسبت به اقدامات حزب‌الله دارد. زیرا توانایی‌های نظامی ندارد که بتواند با جنگ منطقه‌ای که احتمالاً طی آن روزانه هزاران موشک به داخل اسرائیل شلیک خواهد شد و تمام سرزمین ما را می‌بلعد، مقابله کند. وی توصیه کرد، باید بیش از ۱۰۰ هزار سرباز ذخیره را آماده جنگ آتی کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی