صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و هفت - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و هفت - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

دستگیری یک تیم تروریستی
در آذربایجان غربی
 خبر اول اینکه، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از دستگیری یک تیم تروریستی از سوی اداره اطلاعات استان آذربایجان غربی با هماهنگی دستگاه قضایی خبر داد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام عبداللهی در نشست روز گذشته شورای عالی قوه قضائیه در این باره گفت: در جریان این اقدام ۱۴ عنصر مرتبط با جریانات صهیونیستی که درصدد شناسایی افراد و ترور آنان بودند، دستگیر شدند.
 
 تکذیب هک سایت ریاست جمهوری
 خبر دیگر اینکه،مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس جمهور شایعات درباره هک شدن سایت president.ir را رد کرد. محمدمهدی رحیمی با تکذیب هک شدن سایت ریاست جمهوری، افزود: هفته گذشته از نسخه جدید سایت رونمایی شد و امروز در تکمیل پروژه ارتقای امنیت، توسط تیم فنی و پشتیبانی سایت بطور موقت از دسترس خارج شد. مدیرکل روابط عمومی ریاست جمهوری در پایان تأکید کرد که سایت president.ir در دسترس کاربران است.

بازتاب احتمال برقراری روابط ایران و مصر در رسانه های جهان
 شنیدیم که،استقبال مقام های عالی ایران از احیای روابط ایران و مصر در دیدار سلطان عمان، در رسانه‌های منطقه و جهان بازتاب داشت. خبرگزاری چینی «شینهوا» در این باره نوشت که سلطان عمان یک هفته پس از سفر خود به قاهره، روز یکشنبه وارد تهران شد و گمانه‌زنی‌هایی را در مورد قصد مسقط برای ایفای نقش به عنوان میانجی بین ایران و مصر که روابط‌شان از سال ۱۹۸۰ قطع شده، برانگیخت. خبرگزاری امریکایی آسوشیتدپرس نیز با اشاره به اینکه رهبر عالی ایران می گوید که از احیای کامل روابط دیپلماتیک میان  مصر و جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند، افزود: این اظهارات چشم‌انداز عادی سازی روابط قاهره و تهران را پس از چندین دهه تنش افزایش می دهد. خبرگزاری «آناتولی» ترکیه هم مدعی شد که با توجه به سفر اخیر سلطان عمان به قاهره و رایزنی با «عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، منابع آگاه اعلام کردند که ایران، موضوع محوری گفت‌وگوهای سلطان عمان با السیسی بوده است.»
 
خودتی!
 با خبر شدیم که،عطاءالله مهاجرانی، وزیر اسبق ارشاد در دولت اصلاحات در توئیتی نسبت به نگرانی چهره‌های وابسته به دولت امریکا در قبال درگیری مرزی میان ایران و افغانستان واکنش نشان داد. مهاجرانی در این‌باره نوشت: «جواد خادم، مدیر سیاسى کودتاى تیرماه ١٣٥٩ و مشاور سیاسى بختیار و رابط با سیا و موساد و نویسنده مقاله در جروزالم پست، در اتاق نفس گیرى در کلاب هاوس پیشنهاد مى کرد: ایران قسمتى از خاک افغانستان را تصرف کند، آنگاه از موضع قدرت با طالبان مذاکره کند! به نظرم {این سخن او} پیشنهاد موساد و سیا {است}.» وی در توئیت دیگر افزود: «در کلاب هاوس افرادى که موضع شان سرنگونى جمهورى اسلامى بوده است، سخت نگران ایران و نظام شده اند. با  سخنان  تند و تیز و تهییج احساسات مى گویند:  این وحوش طالبان  را که از ایران نفرت دارند، براندازید!  و طبل جنگ مى کوبند!
مى توان به اینان فقط یک کلمه گفت، کوتاه و گویا: خودتى!»

پیمانکار،   اسرائیل است!
 دست آخر اینکه، ایدی کوهن، روزنامه‌نگار اسرائیلی که به دشمنی با مردم ایران شناخته می‌شود، در واکنش به تنش اخیر مرزی ایران و افغانستان در توئیتی دعا کرده که خدایا ظالمین را با ظالمین مشغول کن.  
به گزارش رجانیوز، مصطفی حامد نویسنده نزدیک به طالبان در توئیتی به او پاسخ داد: سرمایه گذار درگیری اینگونه فکر می کند. مصطفی حامد نویسنده کتاب «غوغایی بر بام جهان» و از نزدیک ترین افراد به امارت اسلامی است.

جستجو
آرشیو تاریخی