صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و پنج - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و پنج - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

اخبار

کشف داستان گم‌شده نویسنده مشهور

یک سردبیر و کارآگاه ادبی نیویورکی یک داستان کوتاه منتشرنشده از «جیمز‌ام کین»، یکی از نویسندگان بزرگ امریکایی ژانر جنایی و نوآر و خالق «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند» را کشف کرده است.
این داستان که «حق‌السکوت» نام دارد، اتفاقاتی درباره یک کهنه‌سرباز کره‌ای نابینا در واشنگتن دی‌سی را روایت می‌کند. کاشف این داستان که «اندرو گولی» نام دارد، «حق‌السکوت» را زمانی کشف کرد که از کتابخانه کنگره خواسته بود اسناد مربوط به «کین» را بررسی کند.
این ویراستار در جریان تحقیقات درباره «کین» ۱۵۰ صفحه مربوط به این نویسنده دریافت کرد که با بررسی آنها متوجه عنوان و داستان ناآشنایی شد که به دهه ۵۰ میلادی بازمی‌گردد.
«گولی» معتقد است کسانی که با «کین» آشنایی ندارند، می‌توانند از «حق‌السکوت» به عنوان یک پیش‌درآمد فوق‌العاده برای آثار این نویسنده استفاده کنند.«کین» در سال ۱۹۷۷ در زادگاهش مریلند در سن ۸۵ سالگی درگذشت./ایسنا

 

تیم «فسیل» پروانه ساخت جدید گرفت

فیلمنامه‌های «جلبک» و «لاک‌پشت» موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.
شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با دو فیلمنامه موافقت کرد. فیلمنامه‌های «جلبک» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی سیدابراهیم عامریان و کارگردانی کریم محمدامینی و «لاک‌پشت» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی بهمن کامیار موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند./مهر

 

نمایش آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر

آثار کمتر دیده‌شده‌ای از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در نمایشگاه «هایپر رئالیسم: از تصویر تا واقعیت» در معرض دید علاقه‌مندان است.
نمایشگاه «هایپر رئالیسم: از تصویر تا واقعیت» با نمایش ۳۲ اثر از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، (نمایش ۱۰ اثر برای اولین بار) در حال برگزاری است.
 این نمایشگاه که به مروری بر آثار پست‌مدرن اختصاص دارد، تلاشی در راستای رویکرد موزه هنرهای معاصر تهران برای بازنمایش آثار گنجینه در قالبی پژوهشی است.
این مجموعه که در چهار دهه گذشته کمتر به نمایش عمومی درآمده است، در برگیرنده آثاری است که از دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی به بعد خلق شده‌اند و هنرمندان در این آثار به امور روزمره، فرهنگ عامه، هویت و... توجه دارند. نمایشگاه «هایپر رئالیسم: از تصویر تا واقعیت» تا ۴ تیرماه در موزه هنرهای معاصر تهران میزبان علاقه‌مندان است./ایرنا

 

رقابت عاشیق‌های ایران برای نخستین بار

عاشیق‌های جوان ایران برای نخستین بار رقابت می‌کنند. نخستین دوره مسابقه عاشیق‌های جوان ایران با حضور ۲۵ گروه منتخب، با مشارکت خانه عاشیق‌های ایران در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این مسابقه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۸ و ۹ خردادماه با عنوان «عاشیق‌لار» و با مشارکت خانه عاشیق‌های ایران در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
فراخوان مسابقه «عاشیق‌لار» توسط خانه عاشیق‌های ایران در دی ماه سال ۱۴۰۱ در سایت عاشیق‌های ایران و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که ۲۳۵ اثر از طرف علاقه‌مندان و از سراسر کشور به دبیرخانه این مسابقه رسید.
عاشیق سلجوق شهبازی بنیانگذار و مدیرعامل خانه عاشیق‌های ایران دبیری این رویداد فرهنگی هنری را به عهده دارد./ایرنا

 

جستجو
آرشیو تاریخی