صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و چهار - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و چهار - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

استقلال میزبان دربی فینال حذفی
فینال جام حذفی روز چهارشنبه 10 خرداد ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود که طبق قرعه، استقلال در این مسابقه میزبان است. البته میزبانی فینال هیچ مزیتی نسبت به میهمان ندارد و فقط برای تعیین رختکن و نیمکت تیم‌های میزبان و میهمان است. تماشاگران هر دو تیم به طور مساوی 50 - 50 ظرفیت ورزشگاه را در اختیار خواهند گرفت. نشست‌های خبری سرمربیان نیز قرار است در سازمان لیگ فوتبال برگزار شود.

 

انتقال حزباوی به السد
با اعلام رسمی باشگاه السد، محمد امین حزباوی مدافع فصل گذشته فولاد، با عقد قراردادی 5 ساله به این تیم پیوست تا جدیدترین ایرانی لیگ ستارگان قطر لقب بگیرد. ستاره جوان فولاد که از ابتدای لیگ بیست و دوم به مرور در ترکیب قرمزهای اهواز جا افتاد و در مقطع حضور این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به بهترین فرم ممکن رسید، پس از تداوم نمایش‌های درخشان، مورد توجه تیم‌های متعددی قرار گرفت و همان‌طور که علیرضا منصوریان، سرمربی فولاد نیز اشاره کرده بود، به دلیل شرایط سنی ایده‌آل، قابل پیش‌بینی بود که بزودی لژیونر شود. مدافع ملی‌پوش فوتبال ایران که دیروز در نشریه الوطن قطر نیز به حضور قریب‌الوقوعش در السد اشاره شده بود، حالا در شرایطی به این باشگاه بزرگ قطری می‌پیوندد که مرتضی پورعلی‌گنجی، آخرین لژیونر ایرانی شاغل در این تیم نیز هم‌پستی او بوده است. حزباوی جوان در حالی فوتبال خود را در قطر دنبال خواهد کرد که شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز به عنوان دو مدافع وسط در کنار مهرداد محمدی، ایرانی‌های لیگ ستارگان را تشکیل می‌دهند و حالا او با حضور در قهرمان دو دوره آسیا، تجربه بازی در پرافتخارترین باشگاه فوتبال قطر را به دست خواهد آورد.

 

حضور طارمی در جمع بهترین‌های فصل پرتغال
پیام هیجان‌انگیز سوپرماریو به طارمی
سایت «گل پوینت» پرتغال یک بازی مانده به پایان فصل 2022-2023 لیگ کشورش به معرفی بهترین‌های فصل در قالب تیم منتخب فصل پرداخت. این رسانه پرتغالی نام مهدی طارمی را با 6.68 امتیاز در تیم منتخب فصل لیگ پرتغال قرار داد. علاوه بر این روزنامه اوجوگو پرتغال با انتشار عکس بزرگی از طارمی درخصوص آمار گلزنی او گزارشی منتشر کرد. در بخشی از گزارش این روزنامه آمده است: «در سومین فصل حضور در پورتو، طارمی نمایش خیره کننده‌ای داشت و برای نخستین بار با لباس اژدها، پوکر کرد. یک شب تاریخی، که به او اجازه داد تا به آستانه 30 گل زده در یک فصل برسد، چیزی که هرگز برای این ایرانی رخ نداده بود. مهدی به 79 گل برای پورتو رسید و هالک (77 گل زده) را جا گذاشت و به رتبه سوم بهترین گلزنان خارجی تاریخ باشگاه رسید. او 13 گل با نفر دوم، یعنی جکسون مارتینز، فاصله دارد که 92 بار برای پورتو گلزنی کرده است. ماریو ژاردل که آمار حیرت‌انگیز 168 گل زده در 175 مسابقه را برای اژدها به ثبت رسانده، آخرین بازیکن پورتو است که موفق به ثبت پوکر در سال 1999 و بازی برابر بیرامار شده بود.» علاوه بر این ماریو ژاردل برزیلی که بهترین گلزن خارجی تاریخ پورتو محسوب می‌شود، در گفت‌و‌گویی با روزنامه اوجوگو ابراز امیدواری کرد که طارمی با ماندن در این باشگاه، رکورد او را بشکند.

 

دو پنالتی اشتباه به ضرر پرسپولیس
بازی هوادار – پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی که با نتیجه 3-1 به سود سرخپوشان پایتخت به پایان رسید، با صحنه‌های مشکوک همراه بود. جایی که مهدی ترابی در دقیقه سه با فرار سریع‌السیر خود از مرتضی منصوری مدافع هوادار گذشت و سرنگون شد تا علی صفایی داور بازی، در سوت به نشانه پنالتی بدمد و پس از آن بود که گئورگی گولسیانی، گل اول قرمزها را به ثمر رساند. ابراهیم میرزابیگی، تورج حق‌وردی، حیدر سلیمانی، غلامرضا جباری، نوذر رودنیل معتقدند پنالتی درست بود ولی علیرضا یزدانی دیگر کارشناس داوری معتقد است بازیکن پرسپولیس بزرگنمایی کرد. در دقیقه ۳۴ مسابقه نیز‌ در پی برخورد مرتضی پورعلی‌گنجی و محمدجواد محمدی، داور بار دیگر در سوت خود دمید و این‌بار یک‌ پنالتی به سود هوادار اعلام کرد که البته این ضربه توسط علیرضا بیرانوند مهار شد اما همه این کارشناسان داوری معتقدند خطایی رخ نداد و تصمیم داور اشتباه بود. در‌ دقیقه ۶۰ هم در صحنه‌ای جنجالی و مشکوک در‌ محوطه جریمه پرسپولیس، علی صفایی هند علی نعمتی مدافع پرسپولیس را اعلام کرد تا شاگردان ساکت الهامی از روی نقطه پنالتی گل اول خود را توسط بابک مرادی به ثمر برسانند. در این صحنه هم تمام کارشناسان اعلام کردند که تصمیم داور مبنی بر اعلام پنالتی اشتباه بود تا به این ترتیب، صفایی دو اشتباه بزرگ را به ضرر پرسپولیس مرتکب شده باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی