صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و چهار - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و چهار - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

  علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت‌‌ محیط‌زیست استان تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 8 گونه جانوری در قالب حدود 45 جانور پس از بازپروری و امداد در زیستگاه‌های استان تهران رهاسازی شده است.
 علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی گفت: در کشور ۸۲۶ موزه وجود دارد که از این تعداد ۲۶۸ موزه تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی است.
 علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت ‌محیط‌زیست در کارگروه ملی مدیریت پسماندها بر اولویت‌بندی اقدامات مورد نیاز برای مدیریت پسماند در سراوان رشت تأکید کرد.
 هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ۵۰ عکاس غیربومی برای شرکت در جشنواره ملی عکس میراث ماندگار دعوت شده‌اند و به همراه ۱۰ عکاس بومی به مدت چهار روز عکاسی خواهند کرد که ۲ روز در بیرجند و ۲ روز دیگر میهمان سایر شهرستان‌های استان هستند.
 محمدرضا زاهدی، رئیس اداره اموال اداره کل موزه‌ها گفت: بیش از ۹۰ درصد از اشیای توقیفی که به وزارت میراث فرهنگی ارجاع داده می‌شود، جعلی است و ممکن است فقط 10 درصد از آن اشیا اصیل باشد.
 دکتر رضا آذربایجانی، سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: استفاده از روش‌های ژنتیکی و تلفیق سلول‌های جنسی و نهایتاً رسیدن به جنین یوز ممکن است اما این پروسه سخت‌تر از بازسازی جنین دام‌ها مانند گوسفند و بز و... است که قبلاً در کشور انجام شده است.
 مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان بر لزوم اجرای قانون و وصول یک درصد سهم فروش معادن برای حل مشکلات زیست محیطی نطنز تأکید کرد.
دکتر وحید جعفریان، مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه در طول یک دهه سطح ایستایی آب‌های زیرزمینی از میزانی که سال‌های گذشته داشت حداقل ۱۰ متر کاهش یافته است، اظهار کرد: این میزان به مراتب خارج از توان سازگاری پوشش گیاهی وابسته به آب‌های زیرزمینی در رخساره‌های مناطق بیابانی است.
 ابوالفضل شعبانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: یک قلاده میمون «رزوس»، یک قطعه قرقاول و هفت قطعه کبک در مشهد توسط نیروهای این یگان طی یک مأموریت برنامه‌ریزی شده کشف و ضبط شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی