صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و دو - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و دو - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

هشدار شدید اللحن پلیس به قاچاقچیان مسلح

اعدام عامل شهادت قاسمی شیری

حکم اعدام عامل شهادت استواریکم رحیم قاسمی شیری که 12 سال زندگی پنهانی داشت پس از دستگیری در زندان بندرعباس به اجرا در آمد.
روز 27 اردیبهشت سال 1387 استوار یکم رحیم قاسمی شیری در درگیری با قاچاقچیان مسلح در اطراف حاجی آباد بندرعباس هدف گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان به درجه شهادت نائل شد.
در این درگیری مسلحانه 209 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد و عامل شهادت پا به فرار گذاشت و تحقیقات برای دستگیری این قاتل مسلح در دستور کار مأموران قرار گرفت.
بررسی‌ها نشان از آن داشت که عامل شهادت به یکی از کشورهای همسایه  گریخته و زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده است.
بعد از فرار این قاچاقچی و شرور مسلح، مجموعه اقدامات زیادی در خصوص شناسایی محل اختفا و کشوری که وی به آنجا فرار کرده بود آغاز شد که با پیگیری‌‌های مختلف مخفیگاه این فرد شناسایی شد.
تحقیقات نشان از آن داشت که متهم با جعل هویت و تغییر چهره زندگی مخفیانه ای را آغاز کرده است تا اینکه روز 27 اردیبهشت سال 99، یعنی دقیقاً در سالگرد درگیری منجر به شهادت شهید رحیم قاسمی شیری، با تلاش بسیار خوب دستگاه‌های اطلاعاتی و پلیس اینترپل و با حمایت دستگاه قضایی متهم دستگیر و پس از برگرداندن به کشور پروسه دادرسی و دادگاه این شرور و قاچاقچی مواد مخدر انجام شد.
پرونده متهم ابتدا در شعبه دادگاه کیفری حاجی‌آباد رسیدگی و حکم قصاص برای وی صادر شد و این حکم در شعبه دادگاه انقلاب بندرعباس مورد تأیید قرار گرفت.
مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در خصوص این پرونده گفت: براساس رأی صادره، این محکوم به اتهام افساد فی الارض از طریق قاچاق مسلحانه مواد مخدر به اعدام و قتل عمد شهید رحیم قاسمی شیری به قصاص محکوم شد که پس از طی تمامی مراحل دادرسی و تشریفات در محاکم استان ضمن برخورداری از حق داشتن وکیل، پس از استفاده از حق اعاده دادرسی و عدم پذیرش آن در شعبه دیوان عالی کشور و تأیید حکم، بامداد روز گذشته در محل زندان مرکزی بندرعباس به مرحله اجرا گذاشته شد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به شهادت مأموران فراجا در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر به قاچاقچیان بویژه قاچاقچیان مسلح هشدار شدیداللحن داد که بدون اغماض با این جرائم برخورد خواهد شد.
وی در پایان با گرامیداشت یاد شهید قاسمی شیری گفت: شهید والامقام استوار یکم رحیم قاسمی شیری از نیروهای گرانقدر فراجا بود که اصالتاً اهل استان فارس بود و محل مأموریت و خدمت وی حاجی‌آباد بوده است، این شهید گرانقدر در زمان شهادت 26 سال سن داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی