برگزاری انتخابات هیأت رئیسه در اجلاسیه چهارم

قالیباف رئیس مجلس ماند

محمد باقر قالیباف برای چهارمین سال متوالی و با رأی نسبتاً بالاتر از سال گذشته از سوی نمایندگان به ریاست مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. اجلاسیه چهارم و انتخابات هیأت رئیسه مجلس روز گذشته در حالی برگزار شد که قالیباف برای بر عهده گرفتن مجدد سکان اداره مجلس رقبای چندان سرسختی پیش رو نداشت؛ الیاس نادران و فریدون عباسی رقبای او برای جایگاه ریاست به ترتیب 47 و 7 رأی را از آن خود کردند و قالیباف که سال گذشته آرای 194 تایی‌اش نسبت به دو سال نخست کاهش محسوسی داشت دیروز با کسب 210 رأی نشان داد که همچنان از اعتماد وکلای ملت برخوردار است.

تغییر محسوس در هیأت رئیسه
 هیأت رئیسه مجلس نیز با تغییر یک نایب رئیس، دو دبیر و یک ناظر شاهد تغییرات محسوسی بود و در مجموع همچنان اکثریت آن از میان نمایندگان عضو فراکسیون انقلاب اسلامی به عنوان فراکسیون اکثریت مجلس انتخاب شدند.  مجتبی ذوالنوری با 152 رأی به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شد و عبدالرضا مصری با 158 رأی به جای علی نیکزاد در جایگاه نایب رئیس اول نشست. در سطح دبیران نیز محسن دهنوی (۱۹۶ رأی)، محمد رشیدی(۱۹3 رأی)، احمد نادری(۱67 رأی) و علی کریمی فیروزجایی (۱65 رأی) چهار نماینده‌ای بودند که حضورشان در هیأت رئیسه تثبیت شد؛ اما حسین‌علی حاجی دلیگانی و احمد امیرآبادی جای خود را به دبیران جدید یعنی روح‌الله متفکرآزاد (۱80 رأی) و مجتبی یوسفی (۱52 رأی) دادند. همچنین
سید نظام‌الدین موسوی با ۱۸۵ رأی، محسن پیرهادی با ۱۸۳ رأی و حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با ۱۸۱ رأی نیز به عنوان ناظران هیأت رئیسه انتخاب شدند. به این ترتیب جایگاه ناظران نیز شاهد بازگشت پیرهادی به هیأت رئیسه به‌جای محمدرضا دشتی بود.

جستجو
آرشیو تاریخی