صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و یک - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و یک - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

اخبـــــار

وزیر کشور: تأمین آرامش زائران مهم‌ترین اولویت اربعین ۱۴۰۲ است
وزیر کشور گفت: تأمین آرامش خاطر و ایمنی سفر، مهم‌ترین اولویت ستاد اربعین کشور برای سال جاری است. احمد وحیدی روز دوشنبه اظهار داشت: مرز بین‌المللی مهران اصلی‌ترین محل تردد زائران اربعین در میان سایر مرزهای تعیین شده است. وحیدی همچنین با اشاره به برنامه های سفر خود به ایلام تأکید کرد: بازدید از چندین پروژه در دست اجرا و کلنگ زنی سد در این سفر انجام خواهد گرفت و تلاش می‌شود با هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها مشکلات و موانع پیش روی اجرای پروژه‌ها برطرف شود.

ارسال لیست ۹۵ساختمان ناایمن به دستگاه قضایی‌
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ارسال لیست ۹۵ ساختمان ناایمن به دستگاه قضایی‌ در روز گذشته خبر داد. قدرت‌الله محمدی اظهار کرد: بعد از پیگیری‌هایی که در سال ۱۴۰۱ در خصوص ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر داشتیم، با تلاش‌هایی که انجام شد و همچنین همکاری تعدادی از مالکان تعداد این ساختمان‌ها به ۹۵ ساختمان کاهش یافت. محمدی ادامه داد: ما ناچار هستیم روش برخورد را تغییر دهیم، امروز اعلام می‌کنیم، کسانی که از سازمان آتش‌نشانی اخطار دریافت کنند و توجه نکنند؛ اگر دچار حادثه شوند برای هزینه‌هایی که متحمل شویم اعلام جرم و ادعای خسارت خواهیم کرد. از این رو، برای انبار لوازم جانبی موتورسیکلت که در محله گمرک دچار آتش‌سوزی و با تلاش نیروهای آتش‌نشانی حریق مهار شد، ادعای خسارت و جرم کردیم. در این حادثه ۱۱ ایستگاه آتش‌نشانی با ۳۰۰نیروی آتش‌نشان و پشتیبان متحمل هزینه شدند و کسانی که به تذکرات ما توجه نکردند، باید پاسخگو باشند.
افزایش ۴۰ درصدی مستمری‌بگیران
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی در کشور هیچ‌گونه مستمری پرداخت نشده‌ای ندارد. علی محمد قادری گفت: بهزیستی کشور هیچگونه معوقه‌ای ندارد و بهنگام و به‌روز تمامی مستمری‌ها پرداخت شده و مستمری اردیبهشت ماه نیز ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه پرداخت شده است. وی افزود: طبق قانون بودجه سنواتی، هرساله دولت پیشنهادی را در قالب مستمری به مجلس ارائه می‌دهد. امسال مجلس افزایش ۴۰ درصدی را مصوب کرده که به محض تصویب در هیأت دولت این مکانیزم اجرا خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی