صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و یک - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و یک - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

از ورزش چه خبر؟

والیبال نشسته، مسافر قزاقستان
بالاخره تیم ملی والیبال نشسته مردان، با رفع سوءتفاهمات در قهرمانی آسیای قزاقستان شرکت می‌کند. در حالی که تا دیروز حرف سر مشکل مالی برای اعزام تیم ملی والیبال نشسته بود و حتی محمد شروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان در مصاحبه‌ای گفته بود:« معلوم نیست  تیم مردان اعزام شود.» اما دیروز درجلسه بین هادی رضایی سرمربی تیم، اسبقیان و حمیدی رئیس و دبیر فدراسیون ، با رفع سوءتفاهمات، تیم ملی والیبال نشسته طبق توافق با قزاقستان  چهار روز زودتر برای بازی تدارکاتی با تیم میزبان می رود.

 

حریف یزدانی به جام تختی نرسید
علیرضا کریمی،غایب بزرگ کشتی آزاد جام تختی دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان به دلیل آسیب‌دیدگی در رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی به میدان نمی‌رود. کریمی نیز همانند علیرضا سرلک، نایب‌قهرمان جهان، مدارک پزشکی خود را به فدراسیون کشتی ارائه کرده تا مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به اهمیت رقابت‌های جام تختی در صورتی که کشتی‌گیری بنا به هر دلیلی در جام تختی به میدان نرود، شانس چندانی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی نخواهد داشت. علیرضا کریمی قرار بود در رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم جام تختی به میدان برود و یکی از رقبای شاخص حسن یزدانی در این مسابقات بود. علیرضا سرلک آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱، چند روز پیش در جریان تمرینات از ناحیه دنده دچار آسیب‌دیدگی شد. این جام روزهای چهار و پنج خرداد به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

 

سپاهان، پیروز فینال اول هندبال
تالار فدراسیون هندبال، دیروز میزبان دو تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون و سپاهان در نخستین فینال برای تعیین قهرمان فصل 02-1401 لیگ برتر هندبال بود که سپاهان توانست با نتیجه 27 بر 36 از این دیدار برنده خارج شود تا نصف راه قهرمانی را با موفقیت طی کرده باشد. بازی دوم فینال لیگ برتر هندبال مردان چهارشنبه، سوم خرداد در تالار فدراسیون هندبال برگزار می‌شود تا تکلیف قهرمان این فصل مشخص شود.

 

گرگان فینال اول را از کاله برد
دیدار اول فینال لیگ برتر بسکتبال، میان تیم‌های شهرداری گرگان و کاله مازندران از ساعت 16 امروز در سالن امام خمینی (ره) گرگان آغاز شد. گرگانی‌ها در این مسابقه تیم برتر میدان بودند و موفق شدند میهمان خود را ۷۳ بر ۵۸ از پیش رو بردارند. دیدار دوم دو تیم روز پنجشنبه در آمل برگزار خواهد شد. فینال لیگ برتر بسکتبال به صورت ۲ برد از ۳ مسابقه برگزار می‌شود.

 

مرد یخی به وزن بالاتر می‌رود
محمدرضا گرایی، مرد یخی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های بین‌المللی رنکینگ اتحادیه جهانی به یک وزن بالاتر می رود. این رویداد در شهر بیشکک قرقیزستان به عنوان مرحله سوم رنکینگ روزهای ۱۱ تا ۱۴ خردادماه برگزار می‌شود که از نکات قابل توجه تیم ایران تغییر وزن دوباره محمدرضا گرایی به ۷۲ کیلوگرم است. یکی از مشکلات گرایی دارنده طلای جهان و المپیک کم کردن وزن است که سبب شده کادر فنی در چند مسابقه او را در یک وزن بالاتر یعنی ۷۲ کیلوگرم راهی مسابقات کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی