صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و یک - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و یک - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

گفت‌وگو با گئورگی گولسیانی، مدافع خارجی موفق سرخپوشان در جام بیست و دوم

گل زدن آسان نیست حتی از نقطه پنالتی

محمدمحمدی سدهی
روزنامه نگار

تیم فوتبال پرسپولیس امسال به لطف برخی از ستاره‌های خود توانست جام بیست و دومین دوره لیگ برتر را به ویترین افتخارات خود اضافه کند. یکی از بازیکنان خوب و تأثیرگذار این تیم گئورگی گولسیانی است؛ مدافع خارجی پرسپولیس که در این فصل گل‌های حساسی به ثمر رساند. گئورگی این فصل ۸ گل برای پرسپولیس زده تا برترین گلزن این فصل تیم یحیی گل‌محمدی لقب بگیرد. او تمام پنالتی‌های خود را تبدیل به گل کرده اما شاید نقطه برجسته نمایش این مدافع گرجستانی، مشخصات دفاعی باشد که او را تبدیل به مهره ثابت تیم یحیی کرده است. مدافع سرخپوشان صحبت‌های خود را درخصوص قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر این گونه آغاز می‌کند: «پرسپولیس واقعاً ذهنیت قهرمانی دارد و این ذهنیت در همه بازیکنان و مربیان موجود است. این روحیه عامل اصلی قهرمان شدن ما بود. البته ما از ابتدای فصل عملکرد خوبی داشتیم و برای رسیدن به جام قهرمانی تلاش زیادی کردیم و خوشبختانه به آن هم رسیدیم.»
او که این فصل پای ثابت خط دفاعی پرسپولیس بود، تنها چند بازی سرخپوشان را به دلیل مصدومیت از دست داد و در مابقی بازی‌ها یک زوج خوب به نام مرتضی پورعلی گنجی را در کنار خود می‌دید.
مدافع گرجستانی سرخ‌پوشان می‌گوید: «مصدومیت کوچکی داشتم و فکر می‌کنم فقط یک بازی را به دلیل همین مصدومیت از دست دادم که خوشبختانه این مصدومیت من خیلی زود برطرف شد و توانستم مجدداً به ترکیب تیم بازگردم. حقیقتاً مرتضی در دفاع شریک خوبی است، من دوست دارم علاوه بر مرتضی در کنار فرشاد فرجی و علی نعمتی هم بازی کنم.»
پرسپولیس در این فصل تنها 13 گل دریافت کرد. این آمار بسیار خوبی برای این تیم بود که باعث شد تا این تیم برای هشتمین بار فاتح جام لیگ برتر باشد. حضور مدافع کاملی همچون گولسیانی یکی از دلایل کم گل خوردن سرخپوشان بود. این مدافع گرجستانی پرسپولیس نسبت به این موضوع چنین واکنشی دارد: «فکر می‌کنم خط دفاع پرسپولیس در کل فصل خوب کار کرد و تعادل و فشردگی خوبی داشتیم. علاوه بر این ما یک دروازه‌بان کامل به نام بیرانوند پشت سرمان داریم و این موضوع هم دلیل کم گل خوردن تیم‌مان بود. در صورتی که گل‌های کمتری دریافت کرده باشید، می‌توانید به اندازه کافی گل بزنید و برنده شوید؛ این قانون است. این موضوع باعث می‌شود تا امتیازات بیشتری نسبت به دیگران کسب کنید.»
مدافع گرجستانی سرخپوشان علاوه بر عملکرد خوب دفاعی، یک گلزن قهار برای پرسپولیس محسوب می‌شود چرا که ثبت آمار 8 گل توسط یک مدافع آمار ایده‌آلی است. مدافع گلزن سرخپوشان درخصوص گلزنی‌های خود این گونه صحبت می‌کند: «گلزنی آسان نیست، حتی از نقطه پنالتی. اگر من یکی از ضربات پنالتی را از دست می‌دادم، شاید حالا امتیاز کمتری داشتیم و همچنین ممکن بود که قهرمان نشویم. بنابراین، هر بازیکن به نوبه خود نقش تعیین کننده‌ای در این قهرمانی داشت.»
هفته‌های پایانی بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر هیجان بالایی داشت و قهرمان این دوره از مسابقات با پایان هفته سی‌ام معرفی شد؛ اتفاقی که باعث جذاب شدن لیگ برتر شد.
مدافع گرجستانی پرسپولیس که 7 سال سابقه حضور در لیگ برتر ایران را دارد و در این مدت پیراهن تیم‌هایی همچون ذوب آهن، نساجی و سپاهان را بر تن کرده است، درخصوص این سؤال که جام بیست و دوم چه تفاوتی با دوره‌های گذشته داشت، این گونه پاسخ می‌دهد: «فکر می‌کنم امسال نسبت به سال قبل، لیگ رقابتی‌تر بود و امیدوارم که این رقابتی بودن بیشتر شود و تماشاگران لذت بیشتری از تماشای بازی‌ها ببرند. تا زمانی که در پرسپولیس باشم، در هر بازی تمام تلاشم را برای موفقیت و کمک به تیم انجام خواهم داد.»
پرونده لیگ بیستم به بهترین نحو برای پرسپولیس بسته شد و حالا سرخ‌پوشان به دنبال قهرمانی در جام حذفی هستند. پرسپولیس روز پنجشنبه در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به مصاف تیم هوادار خواهد رفت. مدافع شماره 30 سرخپوشان درخصوص جام حذفی و دیدار با تیم هوادار این گونه صحبت می‌کند: «باید شادی قهرمانی در لیگ را فراموش کنیم و برای بازی‌های جام حذفی آماده شویم. هوادار تیم خوبی است اما هدف ما در هر بازی تنها پیروزی است. امیدوارم بتوانیم این تیم را ببریم.»
او در پاسخ به این سؤال که آیا قهرمانی در لیگ باعث نمی‌شود بازیکنان با انگیزه‌ای کمتر در جام حذفی حاضر شوند، می‌گوید: «این موضوع تأثیری ندارد چرا که بازیکنان پرسپولیس عطش قهرمانی دارند. ما به بهترین نحو لیگ را به پایان رساندیم، حالا نوبت جام حذفی است. بازی‌های خوبی در جام حذفی برگزار کردیم و می‌خواهیم در این جام هم برنده باشیم. من 30 ساله هستم و جام حذفی را هم می‌خواهم. تمرکز ما روی بازی با هوادار است و سپس به دیدار بعدی فکر می‌کنیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی