صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۶

دورنما

حریت دیلی نیوز
ترکیه

رجب طیب اردوغان که در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری آرایی بیشتر از کمال قلیچداراوغلو، رقیب خود به‌دست آورد، از شهروندان ترکیه که در خارج از مرزهای این کشور به سر می‌برند، خواست تا در دور دوم انتخابات که در خارج از این کشور از دیروز آغاز شده، شرکت کنند. این درحالی است که شمار واجدان شرایط رأی‌دهی در خارج از ترکیه به 3.4 میلیون نفر می‌رسد.

 

مصری الیوم
مصر

نشست امسال اتحادیه عرب در حالی برگزار شد که کشورهای عضو بیش از هر زمان درباره پایان دادن به درگیری‌های منطقه توافق دارند و خواهان جلب حمایت‌ها برای توسعه منطقه هستند. این در حالی است که آنها روسیه را نیز در کنار خود دارند. ولادیمیر پوتین در پیامی تلگرامی به این نشست آمادگی خود را برای مشارکت در حل بحران‌های منطقه و حل و فصل مناقشه فلسطین اعلام کرده است.

 

گاردین
بریتانیا

بیماران انگلیسی مجبور هستند، برای هر یک ساعت بیش از 550 پوند بپردازند تا خدمات خصوصی دریافت کنند. این در حالی است که با توجه به اعتصاب‌های پرستاران و پزشکان شمار بیمارانی که خواهان دریافت خدمات خصوصی هستند، در حال اضافه شدن است و در حال حاضر تعداد آنها به بیش از یک میلیون نفر در روز می‌رسد.

 

کوریره دلاسرا
ایتالیا

میشل هوئلبک، نویسنده فرانسوی که پیشتر موضعگیری‌هایی ضد مسلمانان و اسلام داشت، در گفت‌و‌گویی بعد از انتشار جدیدترین کتابش، گفت که در این خصوص اشتباه می‌کرده و دیگر موافق نظرات دوستان راست افراطی‌اش نیست. او اکنون اعتقاد دارد، اغلب مسلمانان روحیه‌ای صلح‌آمیز دارند و تنها بخشی از افراطی‌ها که جذب تروریسم شده‌اند، می‌توانند برای هر جامعه‌ای خطرناک باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی