صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۶

اخبار

امریکا به اوکراین
اف 16 می دهد
پس از آنکه جو بایدن در نشست گروه هفت خبر داد، از برنامه مشترک با سایر کشورهای غربی برای آموزش خلبانان اوکراینی برای کار با جنگنده‌های اف 16 حمایت می کند، مسکو درباره پیامدهای ارسال جنگنده‌های اف 16 به اوکراین هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت امریکا گفت، «جو بایدن»، رئیس جمهور امریکا به رهبران گروه هفت اطلاع داد، از برنامه مشترک با متحدان برای آموزش کار با جنگنده‌های اف 16 به خلبان‌های اوکراینی حمایت می‌کند.
این منبع خبری اعلام کرد، این برنامه آموزشی در اروپا قرار است اجرا شود و چندین ماه زمان برای کامل شدن آن لازم است. مقام‌های امریکایی ادعا کرده‌اند، سریع‌ترین زمان لازم برای اجرای برنامه آموزشی و تحویل جنگنده‌‌های اف 16 به اوکراین 18 ماه است.
در پی اعلام این خبر الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد کشورهای غربی در صورت تأمین جت‌های جنگنده‌ اف۱۶ برای اوکراین، با «خطرات بزرگی» مواجه خواهند شد.
وی افزود: به هر حال، این موضوع در همه برنامه‌های ما لحاظ خواهد شد و همه امکانات لازم برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده را داریم.

 

رئیس تایوان:
جنگ نمی خواهیم
در گرماگرم تشدید تنش‌ها میان پکن و شبه جزیره تایوان، تسای اینگ ون رئیس حکومت تایوان بر برقراری صلح و ثبات در این منطقه تأکید کرد و افزود جنگ به عنوان یک گزینه ما به شمار نمی‌آید.
 به گزارش پایگاه خبری آسیا «سی ان ای»، تسای متعهد شد صلح و ثبات را در سراسر تنگه تایوان در بحبوحه تنش‌های شدید با چین حفظ کند. رئیس حکومت تایوان ادعا کرد این شبه‌جزیره در برابر فشارهای چین تسلیم نخواهد شد.

 

سوء‌استفاده اف. بی. آی از ابزارهای نظارتی
 بر اساس حکم یکی از دادگاه‌های امریکا، پلیس فدرال این کشور ( اف بی آی) از یک ابزار نظارتی در حوادث ۶ ژانویه و همچنین اعتراض‌های ضد نژادپرستی در سال ۲۰۲۰ سوءاستفاده کرده و با نقض حریم خصوصی، اطلاعات شخصی افراد را مورد بررسی قرار داده است.
به گزارش هیل، این حکم انتشار یافته از سوی دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی امریکا به طور قابل توجهی ویرایش شده اما نشان می‌دهد که بند ۷۰۲ قانون نظارت بر اطلاعات خارجی امریکا یا فیسا (FISA) هزاران بار نقض شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی