صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هشت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هشت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

مصاحبه و خبر

بنا: می‌ترسیدند با من کری بخوانند!
پریسا غفاری / محمد بنا از آن پرسپولیسی‌های قدیمی است. هرچند خیلی از کشتی‌گیران و مربیان سعی می‌کنند گرایشات رنگی خود را مخفی کنند اما محمد بنا قبلاً هم در مورد اینکه پرسپولیس را دوست داشته و از قدیم‌الایام بازی‌های این تیم را دنبال می‌کرده، صحبت کرده بود. در شرایطی که هفته‌ها بود رقابت تنگاتنگی بین سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال برای قهرمانی ایجاد شده بود ولی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که به نوعی پرافتخارترین مربی تاریخ ورزش ایران هم محسوب می‌شود و تیمش با 5 کشتی‌گیر در المپیک لندن با کسب سه مدال طلا معجزه کرد، معتقد است که پرسپولیس قهرمانی حقش بود. او در استوری شبکه اجتماعی‌اش نوشت:«خدا قوت و دست مریزاد به یحیی عزیز، کادر قوی و بازیکنان باغیرتش. ساق‌هاتون پرقوت، به امید قهرمانی در آسیا.» این سرمربی همچنین در گفت و گو با روزنامه ایران از علاقه بچگی‌اش به پرسپولیس می‌گوید:«من عاشق فوتبال بودم اما به زور پدرم رفتم کشتی. ما در محله‌ای زندگی می‌کردیم که فوتبالی‌های بزرگی در آنجا پرورش پیدا کردند. فوتبالی‌هایی مثل علی پروین، برادران غیاثی، مجید جلالی، وحید قلیچ، وحید امیری، عباس بنیان، مهدی ابطحی و...البته علی‌محمد مرتضوی هم در محله ما بود که رئیس فدراسیون فوتبال شد. به همین دلیل ما هم رفتیم دنبال فوتبال اما پدرم کشتی دوست داشت و خواست کشتی‌گیر بشوم که همین اتفاق هم افتاد.» پرافتخارترین مربی تاریخ ایران به کری خوانی خود با اردونشینان هم اشاره می کند:«یادم هست زمانی که سرمربی بودم، تنها من یک نفر پرسپولیسی بودم و بقیه استقلالی اما همه با هم زورشان به من نمی‌رسید. بنده خداها حتی می‌ترسیدند با من کری بخوانند مبادا اینکه خطشان بزنم! اما از شوخی گذشته همیشه احترام مرا دارند، فقط وقت‌هایی که در واتساپ پیامی‌ می‌گذارم در جواب ستاره‌ها و آرم باشگاه استقلال و قلب آبی می‌گذارند! در حالی که قلب قرمز است، مگر نه؟»

 

سیتی 3 برد تا سه‌گانه
آتش منچسترسیتی در اتحاد دامان رئال مادرید را گرفت. درحالی که بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا همین یک هفته پیش در برنابئو مساوی شده بود، سیتی در خانه با 4 گل از کهکشانی‌ها پذیرایی کرد تا نشان دهد هیچ چیز این فصل جلودار رؤیای سه‌گانه آنها نیست.
رئالی‌ها که از همان ابتدا، بازی را محافظه‌کارانه شروع کردند، در ادامه هم اصلاً شبیه کهکشان نبودند و هیچ حرفی برای گفتن نداشتند تا سیتیزن‌ها با دبل سیلوا، گل به خودی ادرمیلیتائو و گل دقیقه 90 آلوارز دومین مسافر استانبول شود.
حالا پپ گواردیولا تنها سرمربی تاریخ است که سه فصل مختلف موفق به حذف رئال  از لیگ قهرمانان اروپا (2 بار با سیتی و 1 بار با بارسلونا) شده است.
 سیتیزن‌ها برای دومین بار در تاریخ خود راهی فینال چمپیونزلیگ شدند، آنها حالا برای رسیدن به رؤیای دور و دراز خود یعنی کسب اولین جام در لیگ قهرمانان اروپا باید تا 20 خرداد برای رویارویی با اینتر انتظار بکشند. پپ 3 بازی تا رفع عطش سه‌گانه فاصله دارد. او فقط به برد مقابل چلسی برای قهرمانی لیگ، برد مقابل منچستریونایتد برای فتح جام حذفی و پیروزی مقابل اینتر برای قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نیاز دارد تا سه‌گانه را در آغوش کشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی