صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هشت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هشت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

7 گل برای بهترین خط حمله لیگ با درخشش قایدی

پایان غیرمنتظره!

بدبین‌ترین هوادار تراکتور و خوشبین‌ترین هوادار استقلال هم تصور نمی‌کرد که آبی‌پوشان پایتخت با نتیجه 7-1 سرخپوشان تبریزی را شکست دهند اما این اتفاق رخ داد تا یکی از غیرمنتظره‌ترین نتایج تاریخ فوتبال ایران را به ثبت برسانند و فصل را با یک برد پرگل به پایان ببرند؛ بردی که باعث شد استقلال با 52 گل زده عنوان بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص دهد. شاگردان ریکاردو ساپینتو که تا قبل از بازی با تراکتور، 45 گل زده بودند، در این بازی هفت بار توسط مهدی قایدی (3 گل)، ابوالفضل جلالی، آرش رضاوند، محمدحسین مرادمند و جعفر سلمانی گلزنی کردند تا تنها تیمی در این فصل لقب بگیرند که توانست از مرز 50 گل عبور کند. در این بازی، نقش اصلی را ستاره بوشهری آبی‌ها ایفا کرد و با ارائه یک نمایش چشم‌نواز دیگر توانست شایستگی‌های فنی خود را نشان بدهد و یک‌تنه زمینه‌ساز برتری تاریخی آبی‌ها مقابل تراکتور شد.
قایدی که تا پیش از بازی با تراکتور، با هشت گل و سه پاس گل یکی از چهره‌های موفق آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم به شمار می‌رفت، برای به‌ثمر رساندن اولین گل خود در مسابقه شب گذشته تابوشکنی کرد و توانست از روی نقطه پنالتی برای آبی‌پوشان پایتخت گل بزند تا خاطره خراب کردن پنالتی در دوئل با نفت مسجدسلیمان و البته پیشتر در فصول گذشته برابر نساجی و سایپا از ذهن هواداران استقلال پاک شود.
قایدی پیش از آنکه نیمه نخست به پایان برسد، توپ را به جلالی رساند تا این مدافع چپ با شوتی دیدنی دروازه تراکتور را فرو بریزد تا نیمه رؤیایی مهدی قایدی با دو گل و یک پاس گل به پایان برسد. ستاره آبی‌ها با تیزهوشی در آغاز نیمه دوم از اشتباه خط دفاعی تراکتور حداکثر بهره را برد و توانست هت‌تریک خود را کامل کند تا استقلال و قایدی یک شب فراموش نشدنی را پشت سر بگذارند.

 

بــــرش

ساپینتو: نمی‌توانم به تیمی تبریک بگویم که شایسته قهرمانی نبود
ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال بعد از برد پرگل تیمش مقابل تراکتور اظهار داشت: «یک نتیجه تاریخی رقم خورد. تماشاگران تراکتور بیشتر از تماشاگران ما بودند و انگار تراکتور در خانه بازی می‌کرد. برخی از هواداران ما هم به ورزشگاه نیامدند و شاید لازم بود که آنها هم بعد از این فصل استراحت کنند و برای بازی حذفی بیایند.» او در خصوص قهرمانی پرسپولیس و ماندنش در استقلال این‌گونه صحبت کرد: «به پرسپولیس احترام می‌گذارم اما نمی‌توانم تبریک بگویم؛ آنها شایسته قهرمانی نبودند. اجازه ندادند ما قهرمان شویم، ما مستحق قهرمانی بودیم. به جنگیدن ادامه می‌دهیم. همه می‌گویند ما استحقاق 10، 12 امتیاز بیشتر را داشتیم. اگر مشکلات تا هفته آینده حل نشود، دیگر نمی‌دانم چه کار کنم. ما می‌خواهیم این موضوعات برای فصل بعد حل شود، چون وقت نداریم.»

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی