صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هشت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هشت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فوتبال ایران

واکنش‌ها به قهرمانی پرسپولیس
قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و دوم با واکنش برخی رسانه‌های خارجی، بازیکنان و پیشکسوتان این تیم همراه بود. سایت AFC در واکنش به قهرمانی پرسپولیس نوشت: «پرسپولیس در رقابتی حساس با سپاهان، پانزدهمین قهرمانی در لیگ برتر ایران را با یک امتیاز بالاتر از سپاهان به دست آورد. تیم تهرانی با 66 امتیاز به کار خود در این فصل پایان داد.» اما نشریه «bolanarede» پرتغال به ناکامی ژوزه مورایس سرمربی سپاهان و ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در لیگ ایران پرداخت و نوشت: «مورایس و ساپینتو قهرمانی لیگ برتر ایران را از دست دادند .پرسپولیس با کسب 66 امتیاز در هفته سی‌ام لیگ برتر ایران یک امتیاز بالاتر از مورایس با سپاهان و 4 امتیاز بیشتر از ساپینتو با استقلال، قهرمان لیگ برتر ایران شد.» همچنین سایت «دسپروتیوا» پرتغال هم به این اخبار با نگاه مثبت پرداخت و نوشت: «ریکاردو ساپینتو و ژوزه مورایس مربیان پرتغالی در لیگ برتر ایران در جمع 3 تیم برتر قرار گرفتند.» مهدی طارمی مهاجم سابق پرسپولیس و این روزهای پورتو نیز با انتشار پیامی در توئیتر اینگونه به قهرمانی پرسپولیس واکنش نشان داد: «قهرمانی لیگ را به بازیکنان پرسپولیس و هواداران دوست داشتنی و قابل احترامشون تبریک می‌گم.» علاوه بر این یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی در نیم فصل اول لیگ برتر کشورمان که با دلایل نامشخص و بدون اجازه پرسپولیس را ترک کرد در خصوص قهرمانی پرسپولیس در اینستاگرام نوشت: «تبریکات گرم من به همه هواداران، سرمربی محترم، کادر فنی و باشگاه پرسپولیس.» علی دایی، اسطوره فوتبال کشورمان هم با انتشار یک پست اینستاگرامی، هشتمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را تبریک گفت.

 

صنعت نفت در لیگ برتر ماند
بقا با معجزه گواردیولا
بقای صنعت نفت در لیگ برتر، یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های هفته پایانی لیگ برتر و مثل یک معجزه بود. این را از شادی بازیکنان این تیم در کنفرانس خبری عبدالله ویسی که آب معدنی‌ها را روی سر او می‌ریختند به وضوح می‌شد حس کرد. کنفرانسی که ویسی در آن گفت: «مهم‌ترین روز مربیگری‌ام را پشت سر گذاشتم. حتی مهم‌تر از زمانی که استقلال خوزستان قهرمان شد و یزله رقصید. شاگردان عبدالله ویسی در روزی که 1-0 گل گهر را شکست دادند، توانستند سهمیه آبادان در لیگ برتر را حفظ کنند. آن هم درشرایطی که 8 امتیاز اختلاف با مس کرمان حتی کوچک‌ترین امیدواری نسبت به بقای نفت آبادان را ازبین می‌برد. اما عبدالله گام به گام، روز به روز و مسابقه به مسابقه و دقیقه به دقیقه پیش رفت و در نهایت با گل تماشایی در دقایق پایانی بازی تیمش مقابل گل گهر موفق شد صنعت نفت را قدرتمندانه در لیگ برتر نگه دارد. شوتی از مهدی ممی‌زاده جوان شوخ و خوش قلب آبادانی و ستاره انگشت‌نمای تیمی که پپ گواردیولای وطنی عقیده دارد هرگز بچه‌هایی مثل آنها را در دوران فوتبالش نداشته است.

 

پیشنهاد تاج درباره مالکیت سرخابی‌ها
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان حذف شده‌اند، گفت: «فدراسیون فوتبال اعضای صدور مجوز حرفه‌ای را به‌ ای اف سی معرفی می‌کند اما دخالتی در امور آنها ندارد. البته اگر تخلفی صورت بگیرد و صدور مجوز حرفه‌ای باشگاهی را به اشتباه تأیید کند، مثل پارسال که ما محکوم شدیم، امسال ممکن است کل فوتبال ما را در صورت تخلف 3 سال محروم کنند. اینکه تعدادی از تیم‌های لیگ حذف می‌شوند، شک نکنید. پیشنهاد داده‌ایم که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به ایران خودرو و سایپا واگذار شود.» تاج درباره اینکه آیا حکم تخلیه ساختمان فدراسیون فوتبال آمده است، بیان داشت: «شستا یک شکایت از ما کرده بود، متأسفانه فدراسیون وقت در دفاع شرکت نکرد و ما 20 روز وقت داشتیم اعتراض کنیم به رأی. اعتراض نشد و رأی قطعی شد. ما مستندانی به قاضی دادیم و بانک مرکزی رفع تعهد ارزی را تأیید کرده است. ساختمان از ید فدراسیون خارج نشده است. حکم تخلیه برای فدراسیون آمده است و ما دنبال مسیری هستیم که این مشکل را حل کنیم.»

 

آلوز بهترین پاسور لیگ شد
یکی از بهترین بازیکنان بیست‌و دومین دوره لیگ برتر، ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی تراکتور بود. بازیکنی که توانست با ۱۳ پاس گل، عنوان بهترین پاسور لیگ را از آن خود کند. عنوانی که البته از هفته‌ها قبل برای او قطعی شده بود ولی با پایان مسابقات، حالت رسمی به خود گرفت. آلوز در شرایطی به این عنوان دست یافت که تنها یک پاس گل نیاز داشت تا به رکورد ۱۴ پاس گل سعید صادقی در فصل گذشته برای گل‌گهر دست پیدا کند. پس از آلوز که هواداران تراکتور به او لقب مهندس ریکی داده‌اند، مهدی ترابی ستاره پرسپولیس با هشت پاس گل در رتبه دوم قرار گرفت و رامین رضاییان مدافع سپاهان هم با هفت پاس گل در رتبه سوم جدول بهترین پاسورهای لیگ‌برتر قرار گرفت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی