صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هشت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هشت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

افشای راز شلیک به سر مرد آبادانی

علی رنجکش / 2 مرد برای سرقت پژو 405 مرد آبادانی با شلیک به سرش دست به قتل زدند و با خودروی قربانی جنایت، در شهر دزدی ‌کردند.
به گزارش «ایران»، صبح روز 11 فروردین امسال مأموران پلیس آبادان در جریان پیدا شدن جسد یک مرد در بیابان‌های منطقه حفار پشت زندان و نهرهای اطراف آبادان قرار گرفتند و تیمی از مأموران برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
مأموران با حضور در محل با جسد پتوپیچ شده مرد جوانی که داخل نهر آب رها شده بود روبه‌رو شدند و در ادامه بازپرس ویژه قتل و تیمی از کارآگاهان و تیم تشخیص هویت در محل تحقیقات را برای کشف راز معمای این جنایت آغاز کردند.
بررسی‌های ابتدایی نشان از آن داشت که مرد جوان از ناحیه سر هدف گلوله مرگبار قرار گرفته است و چند روزی از مرگش می‌گذرد.
جسد برای بررسی‌های بیشتر و شناسایی به پزشکی قانونی منتقل شد و در ادامه کارآگاهان با مراجعه به پرونده افراد گمشده به سرنخ اصلی که هویت این مرد را نشان می‌داد رسیدند.
کارآگاهان در تجسس‌ها پی بردند خانواده‌ای با مراجعه به پلیس از ناپدید شدن پدرشان خبر داده‌اند که مشخصات مرد گمشده با جسد پتوپیچ شده نزدیک بود و در ادامه خانواده مرد جوان با مشاهده جسد مرد جوان، او را شناسایی کردند.
تیم پلیسی در گام بعدی پی بردند که مرد جوان روز جنایت سوار بر خودرویش از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است که در این راستا با توجه به نبودن خودرو در محل کشف جسد فرضیه قتل برای سرقت خودرو پیش روی مأموران پلیس آبادان قرار گرفت.
کارآگاهان با سرنخ‌های به دست آمده از دوربین‌های مداربسته و تحقیقات اطلاعاتی موفق به شناسایی 2 متهم شدند و در عملیاتی غافلگیرانه 2 مرد جوان در مخفیگاهشان دستگیر شدند و این در حالی بود که خودروی قربانی جنایت در خانه آنها شناسایی شد.
عاملان جنایت که راهی جز اعتراف پیش روی خود نداشتند عنوان کردند که روز حادثه بعد از اینکه سوار بر خودروی مرد جوان شدیم برای سرقت خودرو او را با اسلحه تهدید کردیم اما او در برابر ما مقاومت کرد و در این درگیری با اسلحه به سرش شلیک کردیم.
یکی از متهمان گفت: پس از قتل جسد را در یک پتوی مسافرتی پیچیدیم و به داخل نهر آب انداختیم و مدارکی را که همراهش بود برداشتیم تا جسد شناسایی نشود و راز این جنایت مسلحانه نیز پنهان بماند.
وی افزود: پس از سرقت پژو 405 مرد جوان، پلاک‌های سرقتی را روی خودرویش نصب کردیم و در شهر دست به سرقت می‌زدیم و فکر نمی‌کردیم راز این جنایت فاش شود.
بنا بر این گزارش، متهمان پس از تحقیقات تکمیلی و اعتراف به جنایت روانه زندان شدند.
جستجو
آرشیو تاریخی