صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

 افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق نگران‌کننده است
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه امسال گرما زودتر آغاز شده است، گفت: مصرف برق در سال جاری رشد ۲۰ درصدی داشته که این افزایش مصرف نگران‌کننده است.
مصطفی رجبی مشهدی افزود: میزان تقاضای برق ۵۴ هزار و ۸۴۰ مگاوات بود که روز ۲۳ اردیبهشت‌ماه رخ داد. وی ادامه داد: این رکورد سال گذشته یازدهم خردادماه اتفاق افتاد؛ به عبارتی دیگر امسال گرما زودتر آغاز شده و شاهد رشد ۲۰ درصدی مصرف هستیم. مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: رشد ۲۰ درصدی مصرف برق خیلی نگران‌کننده است، به‌خصوص اگر این روند در روزهای آینده تداوم یابد. سخنگوی صنعت برق ادامه داد: ظرفیت منصوبه نیروگاهی کشور به حدود ۹۱ هزار مگاوات رسیده است.رجبی مشهدی ابراز امیدواری کرد با کاهش دمای هوا مشترکان سیستم‌های سرمایشی خود را خاموش کنند یا از دمای آسایش یا همان ۲۴ درجه استفاده کنند.

 

خرید بیش از ۱.۵میلیون تن گندم از کشاورزان خوزستانی
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از تداوم خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.  به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان با اشاره به اینکه خرید گندم در خوزستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۵۶۷ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است. وی بیان کرد: از این میزان گندم خریداری شده در استان ۹۳۰ هزار و ۱۹۷ تن توسط مباشر (اتحادیه تعاون روستایی) و ۵۸۶ هزار و ۳۷۰ تن نیز توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی و بخش خصوصی خریداری شده است.
جهان نژادیان تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار و ۷۲۴ تن گندم از مراکز خرید به سیلوهای استاندارد داخل و خارج استان و استان‌های نیازمند حمل و ارسال شده است. جهان‌نژادیان به پیگیری و دستورات ویژه استاندار خوزستان مبنی بر پرداخت مطالبات کشاورزان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب و از طریق بانک عامل (کشاورزی) به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

 

 صادرات پیاز و سیب‌زمینی از اول خرداد ممنوع می‌شود
 بنا به درخواست وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان اعلام کرد: صادرات پیاز و سیب‌زمینی از اول خرداد ممنوع می‌شود. به گزارش تسنیم، سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان بنا به درخواست وزارت جهاد کشاورزی در بخشنامه‌ای اعلام کرد: صادرات پیاز و سیب‌زمینی فقط تا پایان ماه جاری مجاز است و از ابتدای خردادماه صادرات آنها ممنوع می‌باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی