صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۶

اخبــــار

۳۵۰ هزار خانه خالی در تهران

شهردار تهران اظهار امیدواری کرد که با قانون مالیات بر خانه‌های خالی، این خانه‌ها وارد بازار مسکن شوند.
علیرضا زاکانی صبح روز گذشته ۲۷ اردیبهشت در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره خانه‌های خالی تهران اظهار کرد: برآورد می‌شود ۳۵۰ هزار خانه خالی در تهران وجود داشته باشد اما عمده این خانه‌ها در مناطق بالاست و برای سوداگری نگه داشته شده است. وی افزود: ان‌شاءالله با این قانونی که برای مالیات بر خانه‌های خالی بسته می‌شود این خانه‌‌ها وارد بازار مسکن شوند. زاکانی در پاسخ به این سؤال که آیا این خانه‌ها شناسایی شده‌اند، گفت: بخش‌هایی از آنها شناسایی شده‌اند که البته عدد آن الان یادم نیست. سازمان امور مالیاتی مکلف بود این کار را بکند و ما هم در حال کمک کردن به آن‌ها هستیم.

 

اتمام  رتبه‌بندی معلمان تا شنبه

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: احتمالاً امر رتبه‌بندی معلمان تا شنبه تمام شود.
رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: زمانی که من به وزارتخانه آمدم همچنان تعدادی از معلمان باقی مانده بودند که حدود ۷۵ هزار نفر تخمین زده می‌شدند. تعدادی هم اعتراض داشتند و تا روز ۱۱ اردیبهشت اعتراض کردند و در سامانه ثبت شدند و کارگروه‌های بررسی تشکیل شد تا به آنها رسیدگی کنند.  وی افزود: در بررسی اعتراضات اصل بر رتبه استحقاقی است و تلاش‌مان این است تا آخر اردیبهشت همگی معلمان رتبه دریافت کنند. این ماه طبق گزارشی که به من داده شده از بین این ۷۵ هزار نفر بیش از ۸۵ درصد آنان تعیین تکلیف شده‌اند.
وی گفت: احتمال می‌دهم که امر رتبه‌بندی تا شنبه تمام شود و حتی ممکن است همین الان که صحبت می‌کنیم تمام شده باشد. مرکز توسعه آموزش مجازی وزارت آموزش و پرورش نیز از فراهم شدن امکان ثبت درخواست رسیدگی به موارد خاص فرهنگیان مشمول رتبه‌بندی جهت ویرایش و تکمیل اعتراض به نتایج رتبه‌بندی در سامانه مربوطه خبر داد.  شرایط خاص در این اطلاعیه شامل مواردی چون عدم دسترسی به شبکه اینترنت در مناطق عشایری و مرزی، فوت بستگان درجه یک همکار در بازه زمانی ثبت اعتراض، بیماری حاد فرد یا بستگان درجه یک وی، مسافرت از پیش تعیین شده به خارج از کشور و بروز اشتباهات مؤثر در تشخیص فرایندها ذکر شده است. سامانه مربوطه در ساعت ۲۴ روز یکشنبه تاریخ ۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ بسته خواهد شد.

 

زمان صدور کارت ملی هوشمند «یک‌ماه» می‌شود

بنابراعلام رئیس سازمان ثبت احوال کشور، پس از صدور کارت‌های ملی هوشمند معوقه، زمان صدور کارت‌های ملی یک‌ماه خواهد شد.
هاشم کارگر در تشریح آخرین وضعیت صدور کارت‌های ملی هوشمند اظهار کرد: عقب‌افتادگی دو سال و 6 ماهه‌ای در حوزه صدور و تحویل کارت‌های ملی وجود داشت که حدود 10 میلیون کارت ملی هوشمند را شامل می‌شد که خوشبختانه اواخر سال گذشته 10 میلیون کارت صادر شد و بدهی قبلی به اتمام رسید.
 وی تصریح کرد: در تلاش هستیم نیمه اول سال‌جاری حدود 5 میلیون ثبت‌نام جدید را که بخشی مربوط به سال 1400 و اکثریت آن مربوط به سال 1401 است، تحویل دهیم تا به این ترتیب در صورت همراهی و همکاری شرکا ثبت‌نام کارت‌های ملی هوشمند را در نیمه دوم سال‌جاری به روز کنیم و تحویل کارت هر متقاضی در کمتر از یک ماه انجام شود.

جستجو
آرشیو تاریخی