صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

فویا دی سائوپائولو
برزیل

شرکت پتروشیمی دولتی پتروبراس برزیل در راستای سیاست‌های قیمت‌گذاری خود، بهای بنزین و گازوییل و متعاقب آن بهای گاز شهری را کاهش داد. این شرکت در حالی این سیاستگذاری را اعمال کرده که اقدامی برخلاف ارزشگذاری‌های بین‌المللی است. گرچه هنوز هیچ مقام دولتی درباره این موضوع اظهارنظری نداشته است اما گفته می‌شود این اقدام مثبت دولتی به سود مصرف‌کنندگان خواهد بود. ضمن اینکه این شرکت قصد واردات سوخت ندارد.

 

گلوب‌اند میل
کانادا

دولت فدرال کانادا در پی قتل یک مأمور پلیسی در اونتاریو و وقوع چندین حادثه خشونت‌آمیز در این کشور، قانونی را وضع کرده است که به موجب آنها تکرار اقدامات خشونت‌آمیز مجرمانه سبب سنگین شدن مجازات شده و امکان آزادی به قید وثیقه را پایین می‌آورد. این اقدام چهار سال پس از آن صورت گرفت که دولت این کشور روند آزادی به قید وثیقه را تسهیل کرد. حال باید دید قضات مستقل و حامیان صلح چه واکنشی در این‌باره دارند.

 

دیلی صباح
ترکیه

طوفان‌های موسمی در میانمار، مسلمانان روهنگیایی را برای حفظ جانشان نگران کرده است. یک مؤسسه غیردولتی رفاهی در توئیتی نوشت در حال حاضر آمار مرگ‌و‌میر و زخمی‌ها برای این اقلیت بشدت رو به افزایش است. طوفان موسمی با سرعتی بالای 210 کیلومتر بر ساعت در منطقه در جریان است که سبب تخریب بسیاری از خانه‌ها شده است. براساس آمار تلویزیون میانمار تاکنون سه نفر در این طوفان کشته شده‌اند.

 

ال‌یونیورسال
مکزیک


امریکا درصدد است که داروی فنتانیل را به عنوان سلاحی شیمیایی معرفی کند. براساس آخرین آمار کنگره بیش از 100 هزار امریکایی تنها در سال گذشته بر اثر مصرف این دارو جان خود را از دست داده‌اند. کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان با تهیه لایحه‌ای درباره این دارو، خواستار قرار دادن آن در فهرست سلاح‌های شیمیایی شده است چراکه این دارو تهدیدی برای امنیت ملی و همه‌گیری‌های ویرانگر تلقی شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی