صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دورنما

بورنئوپست
مالزی

داتوک سری انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد معلمان از جمله گروه‌هایی هستند که اولویت دریافت افزایش حقوق را در صورت تقویت درآمد کشور دارند. او همچنین تأکید کرد علاوه بر معلمان، حقوق و مزایای شهروندی مشاغلی مانند پلیس و ارتش نیز باید در دستور افزایش قرار گیرد. انور تأکید کرد افزایش بودجه آموزش و پرورش در سال 2023 در بودجه سالیانه تعریف شده که نسبت به سال گذشته بالاتر است.

 

پاکستان تودی
پاکستان

دو هفته پس از بازداشت جنجالی عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، شهریار خان، از اعضای ارشد حزب تحریک انصاف و وزیر سابق این کشور در خانه‌اش در اسلام آباد بازداشت شد. گرچه همسر او سابقه سیاسی نداشت اما پلیس پاکستان او را نیز به همراه همسرش دستگیر کرد. علت این بازداشت حضور این وزیر سابق در نشست حزب مخالف دولت بود که احتمالاً بیش از سه ماه حبس را در پی خواهد داشت.

 

واشنگتن پست
امریکا

در پی نشست اضطراری جو بایدن، رئیس جمهور امریکا و رهبران ارشد کنگره درباره افزایش سقف بدهی این کشور، کاخ سفید اعلام کرد که نشانه‌های مثبتی در این مسأله در جریان است که می‌تواند بزودی امریکا را از بحران نجات دهد. کوین مک کارتی سخنگوی مجلس نمایندگان امریکا نیز با اطمینان از این توافق خبر داد.

 

ایندیپندنت
بریتانیا

انتقاد جنجالی سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس درباره موضع مهاجرتی ریشی سوناک و سیگنال‌های او برای جانشینی نخست‌وزیر، محافظه کاران را با شکافی جدی برای همراهی و مخالفت با او روبه‌رو کرده است. در حالی که بسیاری از محافظه کاران با اخطار به این وزیر انگلیسی از او خواسته‌اند به کارش بچسبد اما وزیر مسکن و رفاه از حزب خواست به جای جنگ فرهنگی بر مسائل اقتصادی تمرکز کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی