صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار

رئیس سابق‌ ام‌آی6: انگلیس راه خود را
گم کرده است
رئیس سابق سرویس اطلاعات خارجی انگلیس (ام‌آی۶) گفت که فقط یک انقلاب می‌تواند به آنچه او تهدیدات ولادیمیر پوتین در جنگ روسیه-اوکراین خواند، پایان دهد و به اعتقاد او انگلیس از پایان جنگ سرد مسیر خود را گم کرده است. به گزارش روزنامه دیلی‌میل، ریچارد دیرلاو گفت:«انگلیس دیگر همبستگی و انگیزه‌ای را که موجب فعالیت این جاسوس سابق می‌شد، ندارد و اعتماد‌به‌نفس و مسیر خود را از پایان جنگ سرد گم کرده است.»

 

بایدن در فکر فرستاده ای جدید برای تل‌آویو
دولت جو بایدن در حال بررسی تعیین یک سفیر دائم در اراضی اشغالی قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ یا ارتقای معاون سفیر کنونی به کاردار سفیر است. به گزارش صدی البلد، دولت بایدن نگران این است که جمهوری‌خواهان در سنا تعیین‌ افراد برای پست‌های دائم را با نزدیک شدن انتخابات سخت کنند و از جلسه استماع نامزد برای انتقاد از سیاست‌های بایدن در خاورمیانه استفاده کنند.

 

جایزه 10 میلیون دلاری برای هکر روس
وزارت خارجه امریکا برای اطلاعاتی که به بازداشت یا محکومیت یک هکر روسی منجر شود، ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرد. به گزارش سی‌ان‌ان، میخائیل ماتویف متهم است در سال ۲۰۲۱ با یک باج‌افزار به اداره پلیس واشنگتن حمله کرده است، حمله‌ای که به درز اطلاعات محرمانه پلیس منجر شد. به گفته دادستان‌های امریکایی، ماتویف میان هکرهای تبهکار و باج‌خواه روس، پرکار است؛ گروه‌هایی که با سرقت فایل‌های رایانه‌ای، از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی امریکایی باج می‌گیرند تا اطلاعاتشان را منتشر نکنند.

 

عمران خان دوباره
به دادگاه می‌رود
عمران خان قرار است مقابل آژانس مقابله با اختلاس و چند روز پس از تلاش ناکام این آژانس برای بازداشت وی، احضار شود. به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، اداره حسابرسی ملی پاکستان که آژانس مقابله با اختلاس است، روز سه‌شنبه اخطاریه‌ای برای عمران خان، نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور صادر کرد و از وی خواست در تحقیقات در ارتباط با پرونده اختلاس یک زمین همکاری و اسناد معتبر ارائه کند و به سؤالات مرتبط با این اتهامات پاسخ دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی