صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

حوادث کوتاه

مرگ مرد جوان
زیر عمل پیکرتراشی
مرد جوان به طرز هولناکی هنگام عمل پیکرتراشی جان خود را از دست داد. به گزارش «ایران»، روز سه شنبه 26 اردیبهشت ماه امسال رسیدگی به مرگ دلخراش مرد جوان در یکی از بیمارستان‌های شمال تهران در دستور کار وحید ناصری بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت. بررسی‌های ابتدایی حکایت از آن داشت که این مرد جوان برای انجام عمل لیپوماتیک به خواست و اراده خود در بیمارستان بستری شده بود اما حین عمل جراحی به دلیل نامعلومی به کام مرگ فرو رفته و جسد او به سردخانه بیمارستان منتقل شد. در حالی که خانواده مرد جوان شکایت خود را از کادر درمان بیمارستان اعلام کردند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس جنایی قرار دارد تا علت فوت این مرد جوان مشخص شده و چنانچه قصوری در رابطه با جراحی او صورت گرفته باشد مقصر حادثه شناسایی و مجازات شود.

قتل پسر شیشه‌ای
به دست پدر عصبانی
مرد کرمانشاهی در اقدامی تلخ پسرش را از بالای پشت بام به پایین انداخت. سرهنگ علی کرمی رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: پس از خبری به پلیس 110 مبنی بر فوت جوان 25 ساله‌ای به علت سقوط از بلندی در یکی از محلات شهر کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: پس از ارجاع پرونده به پلیس آگاهی و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این حادثه اتفاقی نبوده و جوان فوت شده به پایین پرتاب شده که کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود به پدر 57 ساله مقتول مشکوک شده و او را مورد بازجویی‌های تخصصی قرار دادند. کرمی افزود: پدر مقتول در بازجویی‌های صورت گرفته به قتل پسرش اعتراف و انگیزه‌اش را از این کار اعتیاد فرزندش به شیشه و اذیت و آزار خانواده و تهدید آنها با چاقو عنوان کرد. رئیس پلیس آگاهی کرمانشاه اعلام کرد: قاتل در اظهارات خود عنوان کرد روز حادثه پس از درگیری لفظی که بین او و پسرش ایجاد شده، هنگامی که پسرش به بالای پشت بام رفته و لبه دیوار پشت بام نشسته، ضربه‌ای به سینه او وارد کرده که منجر به سقوط و در نهایت فوتش شده است. وی در پایان از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و معرفی قاتل به دستگاه قضایی جهت سیر مراحل قانونی خبر داد.
 
گروگانگیری پسر 6 ساله در بردسیر
مأموران پلیس در عملیاتی ضربتی موفق به نجات پسر بچه ربوده شده در بردسیر شدند. سرهنگ منصور رمضان‌نژاد فرمانده انتظامی بردسیر گفت: در پی اعلام گزارشی از پلیس بوشهر مبنی بر ربوده شدن پسر بچه 6 ساله و احتمال ورود خودروی حامل این کودک به استان‌های همجوار، موضوع به همه واحدهای انتظامی شهرستان بردسیر منعکس شد.  وی افزود: در این راستا مأموران پاسگاه انتظامی کوه پنج به سرعت وارد عمل شدند و نسبت به پایش دقیق ترددهای محور سیرجان به بردسیر اقدام کردند که با توجه به حساسیت رهایی این گروگان خردسال و با اجرای طرح مهار در تمامی محورهای مواصلاتی در نهایت خودروی مورد نظر هنگام عبور از محور «سیرجان- بردسیر» با هوشیاری مأموران این پاسگاه شناسایی و متوقف شد. سرهنگ رمضان‌نژاد تصریح کرد: خوشبختانه این گروگان در کمتر از 2 ساعت از زمان گزارش وقوع گروگان‌گیری آزاد و 5 متهم که درصدد انتقال او به یکی از استان‌های شمال شرق کشور بودند دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند. فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر با اشاره به تحویل این کودک به خانواده‌اش خاطرنشان کرد: علت و انگیزه این جرم خشن اختلافات خانوادگی عنوان شده اما به هر ترتیب برخورد پلیس و دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت جدی و قاطع خواهد بود.
 
بازداشت مدیر مرکز
نگهداری معلولان به‌خاطر
آزار بیماران در شیراز
مدیر یک مرکز خیریه در شیراز به‌خاطر آزار بدنی به معلولان در یک مرکز نگهداری بازداشت شد. با شکایت یک شاکی خصوصی از مدیر یک مرکز خیریه در شیراز، این فرد بازداشت و مرکز وی نیز موقتاً پلمب شد. چندی پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی ویژه حقوق افراد دارای معلولیت خبری بیان شد که در یکی از مراکز نگهداری از معلولان استان فارس، گزارش‌هایی از بدرفتاری با این افراد به گوش می‌رسد. پیگیری‌ها بر اساس گزارش اخیر صفحه اجتماعی «کمپین حقوق معلولان» نشان می‌دهد رئیس این مرکز به جرم آزار بدنی و صدمه عمدی به معلولان‌ و تحصیل مال از طریق نامشروع و سوءاستفاده و تقلب از امتیازات و‌... در روزهای اخیر بازداشت شده است. این بازداشت در حالی صورت گرفته است که فرد متهم با شکایت شاکی خصوصی مواجه شده است و مدیران بهزیستی کشور و نهادهای بازرسی در این سازمان تاکنون اظهار نظری نکرده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی