صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و شش - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و شش - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

شاخص پاسخگویی به‌موقع در 20 استان بالای ۹۰ درصد

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: مجموع شاخص پاسخگویی به‌موقع ۳۱ استان کشور در خصوص صدور مجوزهای کسب‌وکار ۹۰.۶ درصد است و استان ایلام با کمترین تأخیر در بررسی درخواست‌های ثبت شده در درگاه ملی مجوزها، ۹۶.۲ درصد پاسخگویی به‌موقع داشته است.
به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، بر اساس گزارش درخواست و صدور مجوزها به تفکیک استان‌های کشور از ۲۳ تیرماه سال گذشته تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه در مجموع استان‌های کشور ۶۵۰ هزار و ۲۵۵ درخواست به درگاه ملی مجوزها رسیده که از این تعداد ۲۵۴ هزار و ۴۳۵ مجوز صادر شده و ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ درخواست رد شده، ۹۰ هزار و ۹۵۰ درخواست در دست بررسی است و ۶۱ هزار و ۴۲۰ درخواست با تأخیر در بررسی مواجه شده‌اند.
در مجموع شاخص پاسخگویی ۳۱ استان کشور در خصوص صدور مجوزهای کسب‌وکار ۹۰.۶ درصد است.
استان ایلام بیشترین رتبه را در شاخص پاسخگویی به‌موقع با ۹۶.۲ درصد و تنها ۵۲۷ بررسی با تأخیر درخواست‌ها، به دست آورده و بعد از آن استان کهگیلویه و بویراحمد با تنها ۵۷۹ تأخیر در بررسی درخواست‌ها ۹۵.۸ درصد شاخص پاسخگویی به‌موقع را کسب کرده است.
استان‌های بوشهر، هرمزگان، همدان، چهارمحال‌ و بختیاری، گلستان، فارس، سیستان و بلوچستان، اردبیل، خراسان شمالی، مازندران، کرمانشاه، زنجان، خوزستان، گیلان، مرکزی، البرز، قزوین و لرستان بیش از ۹۰ درصد درخواست‌ها را به‌موقع بررسی و تعیین تکلیف کرده‌اند.
در بررسی استانی، استان اصفهان بیشترین تأخیر در بررسی درخواست‌های صدور مجوز کسب‌وکار را داشته و از ۳۲ هزار و ۹۸۶ درخواست در بازه زمانی این گزارش، ۵ هزار و ۶۱ درخواست با تأخیر بررسی شده و شاخص پاسخگویی به‌موقع این استان ۸۴.۷ درصد است. بعد از اصفهان، آذربایجان شرقی شاخص پاسخگویی ۸۷.۸ درصد و سپس یزد ۸۸ درصد را کسب کرده است.
جستجو
آرشیو تاریخی