گزارش و خبر

قدم اول سابر برای تکرار سهمیه تیمی

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران با برنز تیمی جام جهانی مادرید، قدم‌ اول را برای تکرار سهمیه تیمی المپیک برداشت. تیم امین قربانی که بعداز نایب قهرمانی جام جهانی الجزایر، ناکام بود و در رقابت‌های انفرادی و تیمی زود حذف می‌شد، اما در مادرید خوش درخشید. علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی سابر که مثل هم تیمی‌هایش افت کرده بود، اما در قسمت انفرادی با پیروزی برابر شمشیرباز فرانسوی، ژیلاگی قهرمان سه دوره المپیک را هم برد، اما با اختلاف یک امتیاز در مقابل حریف ایتالیایی‌اش باخت و دستش از مدال کوتاه ماند. پاکدامن در قسمت انفرادی هفتم شد تا امید زیادی برای بالا آمدن در رنکینگ جهانی داشته باشد. تیم ملی شمشیربازی سابر دیروز در قسمت تیمی تیم‌های شیلی، کانادا، گرجستان را برد و به نیمه نهایی رسید و حریف امریکا شد. اما باخت ۲۴-۴۵ مقابل این تیم اجازه نداد فینالیست شود و برای مدال برنز مقابل استرالیا قرار گرفت و با پیروزی ۴۵-۳۷ روی سکوی سوم جام جهانی مادرید ایستاد. اتفاقی که قربانی پیش‌بینی می‌کرد، روزهایی که خیلی‌ها با ناکامی شاگردانش به او و شمشیربازانش انتقاد می‌کردند. با این مدال تیم ملی شمشیربازی سابر ایران قدم اول را برای امتیاز رنکینگ جهانی و تکرار سهمیه تیمی المپیک برداشت.

 

خداحافظی داور جنجالی از لالیگا

متئو لاهوز، داور معروف و جنجالی اسپانیایی سرانجام پس از 13 سال قضاوت در دنیای فوتبال از داوری در لالیگا خداحافظی کرد. لاهوز از سال 2011 در لیست داوران فیفا نیز حضور دارد و مسابقاتی مثل دیدار ایران و امریکا در جام جهانی 2022 قطر، فینال لیگ قهرمانان اروپا بین منچسترسیتی و چلسی در سال 2021 را در کارنامه خود دارد. این داور البته در مسابقات زیادی حواشی زیادی به پا کرد و معمولاً به کسی معروف است که خیلی راحت از کارت استفاده می‌کند. چندی پیش در دربی کاتالونیا از 14 کارت زرد و 3 کارت قرمز برای تنبیه بازیکنان بارسلونا و اسپانیول استفاده کرد و سوژه رسانه‌ها شد. لاهوز داور بازی جنجالی آرژانتین و هلند در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر نیز بود و در این مسابقه از ۱۹ کارت زرد و یک کارت قرمز استفاده کرد تا رکورد «نبرد نورنبرگ» میان آلمان و پرتغال در جام جهانی ۲۰۰۶ را شکسته باشد. بازیکنان اوساسونا برای این داور تونل افتخار درست کرده و او را برای ترک زمین مسابقه با تشویق بدرقه کردند.

 

بایرن، میخ خود را بر صدر کوبید

تعقیب و گریز در صدر بوندسلیگا همچنان ادامه دارد. در چهارچوب هفته سی و دوم  بوندسلیگا باواریایی‌ها با حواسی جمع 6-0 شالکه را شکست دادند تا همچنان با 68 امتیاز صدر را در چنگ داشته باشند.دورتموند هم 5-2 مونشن گلادباخ را در هم کوبید تا با 67 امتیاز فاصله 1 امتیازی‌اش را با بایرن حفظ کرده و در رده دوم به تعقیب و گریز خود ادامه دهد.

 

بانوان فوتبالیست در تمرین

بانوان فوتبالیست ایران از دوم خردادماه به خط می‌شوند. شاگردان آزمون خود را برای مرحله دوم انتخابی المپیک آماده می‌کنند. این مرحله آبان‌ماه امسال در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود. تیم فوتبال بانوان کشورمان در مرحله اول با یک برد و یک مساوی مقابل میانمار توانست جواز صعود به مرحله دوم را کسب کند.

 

 استارت ووشوکاران برای هانگژو

ووشوکاران دعوت شده به اردوی تیم ملی مشخص شدند.بعد از برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی و انتخابی درون اردویی، ملی پوشان برای حضور در بازی‌های آسیایی  هانگژو 2023 و جام جهانی2023 تگزاس به خط شدند.این درحالی است که نام سهیلا، شهربانو و الهه منصوریان و همچنین محسن محمدسیفی ملی پوشان نامدار ووشو در لیست کادرفنی  دیده می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی