رستمی را برای المپیک باید کنار بزنم

جوادی: در هانگژو یک وزن بالاتر می‌روم

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

تیم ملی وزنه‌برداری ایران قهرمان آسیا شد تا با این جام، خود را برای رقابت‌های جهانی عربستان آماده کند. میرمصطفی جوادی، ملی‌پوش دسته 89 کیلوگرم، تنها وزنه‌برداری بود که توانست در اوزان المپیکی ما مدال بگیرد.
 او پس از کسب مدال برنز رقابت‌های آسیایی کره‌جنوبی گفت: «پیکارهای این دسته از رقابت‌های آسیایی در سطح جهانی و حتی بازی‌های المپیک برگزار شد، چرا که دو وزنه‌بردار چینی یعنی دیان لی و تیان تائو که عناوین بسیاری در جهانی و المپیک دارند و جزو صاحب‌نام‌های جهان هستند، در این دسته بودند و با وجود این مدال برنز گرفتم. این دو به دفعات رکوردهای جهانی را ارتقا دادند که همین امر نشان از سطح بالای رقابت‌های دسته ۸۹ کیلوگرم بود.» وزنه‌بردار کشورمان با اشاره به حضور یک‌ماهه‌‌اش در تمرینات آسیایی تأکید کرد: «با اینکه زمان کمی در اردو بودم ولی با آمادگی کامل در رقابت‌های آسیایی شرکت کردم و به نتایج خوبی هم رسیدم. امیدوارم در مسابقات آینده بتوانم به حدنصاب‌های بهتری برسم.» جوادی درباره چگونگی گرفتن وزنه در این دسته گفت: «وظیفه من تنها زدن وزنه است و گرفتن وزنه مربوط به کادر فنی تیم ملی است. بدون تردید اگر دچار سرگیجه نمی‌شدم، وزنه ۲۱۱ کیلوگرم را نیز مهار و به حدنصاب مجموع خود اضافه می‌کردم. هدف من از حضور در کره‌جنوبی کسب نتیجه و جلب نظر و اعتماد کادر فنی بود که به نظرم توانستم اعتماد کادر فنی را جلب کنم.»
او همچنین به عملکرد کیانوش رستمی دیگر ملی‌پوش این دسته اشاره کرد و گفت: «رستمی یکی از اسطوره‌های وزنه‌‌برداری ایران محسوب می‌شود که صاحب 2 مدال از بازی‌های المپیک است، در صورتی که رستمی دچار مصدومیت نمی‌شد، به حدنصاب‌های بسیار خوبی دست پیدا می‌کرد. من مطمئنم رستمی با رهایی از بند مصدومیت در رقابت‌های آینده بار دیگر افتخارآفرینی می‌کند.»
او که برای نخستین بار در دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه می‌زد، از هدفش برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس صحبت کردو بیان داشت: «دسته ۸۹ کیلوگرم یکی از اوزان المپیکی است و با توجه به اینکه سهمیه هر کشور برای حضور در بازی‌های المپیک سه وزنه‌بردار است من تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا بتوانم یکی از نمایندگان ایران در این رویداد مهم باشم. من به خوبی می‌دانم با توجه به حریف قدرتمندی همچون رستمی راه بسیار سختی برای حضور در این بازی‌ها خواهم داشت.»ملی‌پوش وزنه‌‌برداری در ادامه از تلاشش برای حضور در جهانی عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: «در بازی‌های آسیایی پیکارهای دسته ۸۹ کیلو برگزار نمی‌شود، من مجبورم به یک دسته بالاتر بروم. مطمئنم رستمی نیز به یک دسته بالاتر می‌‌آید و به همین خاطر رقابت سختی با ایوب موسوی، رضا بیرالوند و دیگر مدعیان این وزن برای پوشیدن دوبنده تیم ملی خواهم داشت.»

جستجو
آرشیو تاریخی