صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و پنج - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و پنج - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

سقوط مرگبار دزد جوان
از پشت بام
سارق جوان برای فرار از دست پلیس از پشت بام پایین افتاد و به کام مرگ رفت و همدستش که زنی جوان بود زمینگیر شد.
سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران گفت: 24 اردیبهشت امسال با اعلام سرقت خانه‌ای در محدوده «نامجو» شرق تهران، رسیدگی به موضوع سریعاً در دستور کار تیمی از مأموران کلانتری 106 نامجو قرار گرفت و با توجه به اهمیت موضوع، عوامل این یگان وارد عمل شدند و پس از حضور در محل مشخص شد سارقان که زن و مرد بودند با تخریب قفل‌های در ورودی وارد ساختمان شده‌اند. وی افزود: مأموران سریعاً وارد عمل شده و مشخص شد یکی از سارقان که زنی 30 ساله بود سعی در مخفی شدن از مأموران داشته که دستگیر و نفر دیگر که سعی در فرار از دست مأموران داشت از پشت بام به پایین پرتاب شده و فوت می‌کند. این مقام انتظامی اظهار داشت: متهم پس از انتقال به کلانتری نامجو در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت خانه اعتراف و انگیزه خود را تأمین نیاز‌های مالی، عنوان کرد.
به گفته سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران متهم پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی اعزام شد.
 
اقدام شوم خواستگار کینه‌ای برای دختر شیرازی
خواستگار کینه‌ای در اقدامی تلخ وقتی جواب رد از دختر جوان شنید تصاویر شخصی او را در فضای مجازی منتشر کرد.
سرهنگ امیر حسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان شیراز گفت: در پی مراجعه خانمی 18ساله با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس که مدعی بود فردی ناشناس با دسترسی پیدا کردن به تصاویر و اطلاعات شخصی وی در فضای مجازی و با انتشار تصاویر شخصی‌اش به همراه مطالب کذب در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام برای اقوام و آشنایان، قصد بدنام کردن وی را دارد، رسیدگى به این پرونده ‌به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وی گفت: پرونده اولیه با هماهنگی مرجع قضایی تشکیل و با جمع‌آوری مدارک و مستندات توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم مورد شناسایی قرار گرفت و به این پلیس احضار شد.
رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه متهم خواستگار سابق دختر جوان بوده است، گفت: وی در ابتدا منکر ارتکاب جرم شد ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصا شده توسط کارشناسان به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و دلیل اقدام خود را شنیدن جواب رد از شاکیه، عنوان کرد.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.
 
 
کلاهبرداری مرد شیاد در نقش رئیس بانک
مرد شیاد در نقش رئیس بانک 400 زن و مرد تهرانی را هدف کلاهبرداری خود قرار داد. سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران گفت:‌ درپی وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان با شگرد دریافت وام در تهران، رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره 13 پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. وی افزود: بنابرحساسیت موضوع کارآگاهان وارد عمل شدند و در تحقیقات میدانی خود پی بردند، یک مرد جوان با جعل عنوان لشکری بازنشسته خود را به عنوان مدیر بانک به شهروندان معرفی کرده و برای حل مشکلات و تسریع در دریافت وام از آنها پول‌های زیادی دریافت کرده است. رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم و اقدامات علمی، هویت کلاهبردار حرفه‌ای را شناسایی کردند و متوجه شدند وی سابقه‌دار است. آنان پس از دریافت این سرنخ مهم، با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی موفق به شناسایی متهم شدند و وی را در یک عملیات منسجم با دستور مقام قضایی دستگیر کردند. ولیپور گودرزی با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی گفت: متهم پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از ۴۰۰ فرد با جعل عنوان بازنشسته لشکری و رئیس یک بانک خصوصی برای دریافت وام اعتراف کرد. رئیس پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی