صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و چهار - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و چهار - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

دیدار نخست‌وزیر قطر با مقامات طالبان

محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در قندهار با نخست‌وزیر طالبان دیدار کرد. به گزارش ایندیپندنت، در بیانیه طالبان در حالی که اشاره‌ای به دیدار وزیر خارجه قطر با رهبر طالبان نداشته است، اعلام کرد آل‌ثانی حامل پیامی از طرف امیر قطر به رهبران طالبان بوده است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توئیترش نوشت: «طرفین در این دیدار برای همکاری در زمینه‌های آموزشی، بهداشتی و اقتصادی گفت‌و‌گو کرده‌اند.»

 

 

اعتراض چین به گزارش کنگره امریکا

پکن گزارش کنگره امریکا برای تحریم 29 قاضی هنگ‌کنگی دخیل در پرونده‌های امنیت ملی این منطقه را محکوم کرد. به گزارش رویترز، کمیته اجرایی کنگره امریکا درباره چین که به کنگره مشاوره می‌دهد اعلام کرد قانون امنیت ملی چین که در سال 2020 در واکنش به اعتراضات حامیان دموکراسی در هنگ‌کنگ وضع شده، متهمان را از داشتن حمایت‌های اولیه دادرسی محروم می‌کند و تنها قضات منصوب رهبر حامی چین اجازه رسیدگی به این پرونده‌ها را دارند و امریکا علیه 29 قاضی دادگاه‌های بدوی و دیوان عالی تحریم وضع می‌کند.

 

کنایه مدودف به زلنسکی


دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت ملی روسیه مدعی شد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ممکن است به سرنوشت آدولف هیتلر، دیکتاتور نازی دچار شود. به گزارش آر تی، این اظهارات در پاسخ به اظهارات زلنسکی مبنی بر اینکه مقامات کرملین با پایانی غم‌انگیز روبه‌رو خواهند شد، در تلگرامش اشاره‌ای به خودکشی هیتلر با یورش نیروهای شوروی به برلین کرد و نوشت: «ما نمی‌دانیم چه کسی به کدام پایان خواهد رسید.» این مقام روسی همچنین زلنسکی را به آرزوی مرگ برای همه در کرملین متهم کرد. زلنسکی پیش‌تر مدعی شده بود که مسلماً مقامات کرملین به مرگ طبیعی نخواهند مرد و پایان سختی دارند.

 

نگرانی انگلیس از بحران سقف بدهی امریکا

وزیر دارایی انگلیس با اشاره به جدال دموکرات‌ها و جمهوریخواهان کنگره امریکا بر سر افزایش سقف بدهی دولتی این کشور هشدار داد عدم توافق در این مسیر، اقتصادی جهانی را کاملاً ویران خواهد کرد. به گزارش رویترز، جرمی هانت در نشست رؤسای مالی گروه هفت در ژاپن گفت: «بن‌بست میان جو بایدن، رئیس جمهور امریکا و مجلس نمایندگان این کشور که رکود اقتصادی ایالات متحده را محتمل کرده، یک تهدید بسیار جدی برای اقتصاد جهانی خواهد بود.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی