صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و چهار - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و چهار - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

آتش‌بازی پرسپولیس و سپاهان کار را به هفته پایانی کشاند

زردی من از تو سرخی تو از من!

حامد جیرودی
روزنامه نگار

هفتمین برد متوالی سرخ‌ها
در بازی‌های این هفته که جمعه به‌طور همزمان برگزار شد، پرسپولیس در یکی از دیدارهای حساس، برابر گل‌گهر به برتری پرگل 4-0 رسید تا برای سومین‌بار در این فصل، رقیب سیرجانی‌اش را شکست دهد. بردی که ششمین پیروزی پیاپی سرخپوشان پایتخت در لیگ برتر به شمار می‌رفت و باعث شد تا آنها با رکورد شش برد پیاپی سپاهان در این فصل برابری کنند. البته با احتساب برتری شاگردان یحیی گل‌محمدی در بازی جام حذفی برابر گل‌گهر، این هفتمین برد متوالی قرمزها بود تا آنها روند ایده‌آل خود در سال 1402 که با برد صددرصدی در همه دیدارهای‌شان در سال‌جاری بوده را ادامه دهند. در سمت مقابل، ناکامی شاگردان سعید الهویی ادامه پیدا کرد و تیم این مربی تیم ملی(!) پنجمین بازی بدون بردش در لیگ و دومین باخت پیاپی‌اش را تجربه کرد و مانند دیدار جام حذفی، در لیگ هم برابر پرسپولیس یک بازنده مطلق بود. پرسپولیس با این برد 63 امتیازی شد تا جایگاهش در صدر جدول لیگ برتر را تقویت کند و به قهرمانی نزدیک‌تر شود.

عبور سپاهان از 60
سپاهان هم یک شب رؤیایی را در ورزشگاه نقش جهان سپری کرد. شاگردان ژوزه مورایس، پنج بار دروازه پیکان و دروازه‌بان سابق خود محمد رشید مظاهری را باز کردند تا در رده دوم جدول، 62 امتیازی شوند و دومین تیم لیگ پس از پرسپولیس لقب بگیرند که از امتیاز 60 عبور کرده است. با این نتیجه زردپوشان اصفهانی، همچنان مدعی قهرمانی باقی ماندند و حالا منتظر لغزش پرسپولیس در هفته پایانی هستند تا بتوانند بعد از هفت فصل ناکامی، جام قهرمانی را بالای سر ببرند. سپاهانی‌ها که حالا حسرت تساوی مقابل ملوان را می‌خورند، در بخش‌های دیگر نیز وارد کری و رقابت حاشیه‌ای با پرسپولیس شده‌اند و مسئولان دو باشگاه از همدیگر شکایت کرده‌اند و سرمربی پرتغالی سپاهان هم انتقادهای زیادی را به پرسپولیس و سازمان لیگ بابت برگزاری بازی سرخ‌ها مقابل پیکان در ورزشگاه آزادی مطرح کرده است.

استقلال از جام بازماند
استقلال که در دو بازی گذشته‌اش در لیگ به پیروزی نرسیده بود، آرزو داشت که این هفته برنده شود و پرسپولیس و سپاهان هم نتیجه نگیرند تا این تیم به تکرار قهرمانی فصل قبل امیدوار بماند. بخش اول این آرزو با برتری 2-1 آبی‌پوشان پایتخت مقابل مس رفسنجان عملی شد اما دو تیم مدعی دیگر برنده شدند تا شاگردان ریکاردو ساپینتو، با وجود 59 امتیازی شدن، بطور قطع قهرمانی در لیگ بیست و دوم را از دست بدهند. البته سرمربی پرتغالی این تیم معتقد است که داوری‌ها قهرمانی را از استقلال گرفته و اگر VAR بود، این تیم می‌توانست جام قهرمانی را به دست آورد.

سقوط نفت مسجدسلمیان
این هفته در پایین جدول نیز، سه بازی‌ حساس برگزار شد که در یکی از آنها، دیدار آلومینیوم و نفت مسجدسلیمان بود که با تساوی بدون گل خاتمه یافت. به این ترتیب، شاگردان ابراهیم اشکش در رده شانزدهم جدول 17 امتیازی شدند و سقوط‌شان به لیگ دسته اول قطعی شد. چرا که صنعت نفت برابر ذوب‌آهن به تساوی 1-1 رسید و بازی ملوان و مس کرمان هم بدون گل مساوی شد تا آبادانی‌ها و کرمانی‌ها 22 امتیازی شوند و نفت مسجدسلیمان در صورت پیروزی در بازی هفته پایانی‌اش هم نمی‌تواند به رتبه بالاتر برود. حالا باید دید از میان صنعت نفت و مس، کدام تیم در هفته پایانی می‌تواند در لیگ برتر باقی بماند.

خمز، برنده دوئل ماتادورها
با گل زیبایی که محمد قنبری در دقیقه 90 از پشت محوطه جریمه وارد دروازه نساجی کرد، تراکتور برابر این تیم به پیروزی 1-0 دست یافت تا سرخپوشان تبریزی با 52 امتیاز جایگاه خود را در رده چهارم جدول تثبیت کنند. تیمی که اگر پاکو خمز را زودتر روی نیمکت خود می‌دید، می‌توانست به جایگاه بهتری با این مربی اسپانیایی دست پیدا کند. در آن سوی میدان، نساجی با سرمربی اسپانیایی‌اش بازنده شد تا نساجی پانزدهمین بازی بدون برد خود در لیگ برتر را سپری کند و کارلوس هرناندز هم در دوئل ماتادورها ناکام باشد.

 

بــــرش

مغانلو به صدر جدول گلزنان رفت
این هفته سه بازی بدون گل داشت که یکی از آنها در بازی هوادار و فولاد رقم خورد. شاگردان ساکت الهامی برای پنجمین بازی پیاپی بدون برد ماندند و تیم علیرضا منصوریان هم برای دومین بازی به پیروزی نرسید. با این حساب و در بازی‌های این هفته، 15 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد تا میانگین 1.875 گل در هر بازی به ثبت برسد. این در حالی است که 9 گل از این گل‌ها، در دو مسابقه زده شد و سه بازی دیگر شش گل داشت. به این ترتیب، سه گل کمتر از بازی‌های هفته قبل به ثمر رسید. نکته دیگر بازی‌های این هفته، دبل شهریار مغانلو در گلزنی بود که باعث شد تا او با 12 گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ قرار بگیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی