صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و چهار - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و چهار - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

اخبار کوتاه

 نجات در لبه مرگ
مأموران پلیس به کمک مردم، زن جوانی را که قصد داشت همراه نوزادش از بالای پل قدس به پایین بپرد و به زندگی خود پایان دهد، نجات دادند.
سرهنگ رحیم خامدی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان قزوین گفت: مأموران کلانتری ۱۱ مدرس قزوین حین انجام گشت انتظامی با زن جوانی که قصد داشت با پریدن از بالای پل قدس به زندگی خود و نوزادش پایان دهد، مواجه شدند.
وی ادامه داد: افسر گشت انتظامی با خونسردی و اقدامات روانشناسی به این زن جوان نزدیک شد و با جلب اعتماد او، همراه شهروندان وی را از خودکشی منصرف و از منطقه خطر دور کرد.
سرهنگ خامدی عنوان کرد: پس از نجات جان این مادر و نوزاد توسط مأموران پلیس، بلافاصله موضوع با مقام قضایی در میان گذاشته شد و زن جوان که دارای مشکلات روحی بود توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل و نوزاد یک‌ماهه وی نیز تحویل شیرخوارگاه شد.
خامدی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برای برطرف کردن هرگونه مشکل شخصی به مراکز مشاوره انتظامی مستقر در کلانتری‌ها و یا مرکز مشاوره آرامش مراجعه کرده و به‌صورت رایگان از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند.
 
 مرگ تلخ چوپان جوان
در صحنه نجات گوسفندش
چوپان جوان که برای نجات یکی از گوسفندانش به کانال آب رفته بود به کام مرگ فرو رفت.
سرهنگ علی سلیمانی، فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: در پی اعلام خبری به پلیس ۱۱۰ مبنی بر کشف جسد یک مرد در داخل کانال آبی در محدوده چندار شهرستان ساوجبلاغ، عوامل گشت پلیس برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی افزود: با حضور مأموران در محل و بررسی موضوع مشخص شد که یک چوپان ۴۲ ساله برای نجات جان یکی از گوسفندانش وارد کانال آب شده و در آنجا غرق شده و به کام مرگ فرو رفته است.
رئیس پلیس ساوجبلاغ اضافه کرد: با حضور عوامل امدادی، جسد این شخص از آب خارج شد. در این زمینه پرونده تشکیل و برای مراجع ذی‌ربط ارسال شد.

 بازداشت یک عضو گروهک تروریستی داعش در زابل
عضو گروهک تروریستی داعش با رصد اطلاعاتی دقیق مأموران انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در شهرستان زابل دستگیر شد.
سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی مشخص شد، یکی از اعضای گروهک تروریستی داعش در یکی از روستاهای شهرستان زابل ساکن شده است.
وی افزود: در ادامه پس از رصد لحظه به لحظه‌ای اقدامات و تحرکات این فرد، سرانجام مخفیگاهش شناسایی شد و با اشراف دقیق اطلاعاتی در یک عملیات منسجم و هماهنگ سربازان گمنام امام زمان(عج) در فرماندهی انتظامی و اداره اطلاعات، فرد داعشی دستگیر شد.
سردار جلیلیان افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد، این فرد که دارای تابعیت یکی از کشور‌های همسایه است با یک برنامه‌ریزی هدفمند در این منطقه به تبلیغ برای گروهک تروریستی داعش اقدام می‌کرده است.
 
کشف جسد مرد گمشده
در زمین کشاورزی
جسد مرد گمشده در مزارع روستای فلک‌الدین پس از 2 روز جست‌و‌جو پیدا شد.
نادر موسیوند، معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بروجرد گفت: در پی تماس یکی از روستاییان شمس‌آباد با سامانه ١٢۵ مبنی بر اینکه 2 روز است مردی ۴۵ ساله مفقود شده، بلافاصله یک تیم جست‌و‌جو به محل اعزام شد.
وی تصریح کرد: آتش‌نشانان پس از جمع‌آوری اطلاعات و آخرین مکان رؤیت شده فرد گمشده، عملیات جست‌وجو را با سرعت آغاز کردند.
معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی بروجرد خاطرنشان کرد: این عملیات ٣ ساعت مستمر و با همکاری نیروهای مردمی، ادامه داشت و در نهایت جسد مرد جوان در مزارع روستای فلک‌الدین پیدا شد و در اختیار مراجع ذی‌ربط قرار گرفت تا مراحل قانونی طی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی