صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و سه - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و سه - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

هشدار جدی ارتش یمن برای ائتلاف متخاصم

وزیر دفاع یمن در هشداری به ائتلاف متخاصم به کشورش اعلام کرد اگر ائتلاف بخواهد در آینده به تجاوز خود ادامه دهد، جنگ بعدی در عمق کشورهای متجاوز خواهد بود.
ایرنا به نقل از پایگاه خبری 26 سپتامبر نوشت، سرلشکر محمد ناصر العاطفی تأکید کرد: «یمن در طول تاریخ به دلیل برخورداری از موقعیت استراتژیک حیاتی در قلب جهان مورد طمع متجاوزان و استعمارگران بوده است. اما دشمن نتوانست بقای خود در سرزمین اشغالی یمن را ادامه دهد و این نشان می‌دهد اگر ائتلاف بخواهد در آینده اقدام خصمانه‌ای داشته باشد، جنگ به یمن محدود نشده و به خاک کشورهای متجاوز انتقال می‌یابد.»
این مقام نظامی در نشست فصلی فرماندهان و افسران نیروی دریایی و پدافند ساحلی این کشور افزود: «برنامه‌های متجاوزان برای اشغال یمن در طول تاریخ از طریق تنگه باب المندب و سواحل گسترده یمن در امتداد دریای سرخ، دریای عرب و خلیج عدن تا اقیانوس هند بوده است. اما این بار تلاش جدید استعمارگران با شکست مواجه شد.» وی خاطرنشان کرد: «متجاوزان و مزدوران آنها در جریان اشغال شهر عدن و استان‌های جنوبی و شرقی این کشور و پس از آن الحدیده همراه با نیروهای استعمارگر صهیونیستی-امریکایی و غربی سعی در اجرای طرح استعماری انگلیس داشتند اما به فضل الهی و درایت رهبری انقلاب و پایداری و شجاعت نیروهای مسلح و حمایت مردم، درسی گرفتند که هرگز فراموش نخواهند کرد. در واقع گرچه آنچه آنها در عقب‌نشینی از مناطق الحدیده انجام دادند تاکتیک می‌خواندند اما سرپوشی بر شکست‌ها و ناکامی مفتضحانه شان بود.»
العاطفی هشداری به متجاوزان به کشورش داد و افزود: «اگر کشورهای ائتلاف متجاوز صادق باشند ما پیروز خواهیم شد و اگر دروغ بگویند باز هم ما پیروز خواهیم شد. چراکه با توجه به روحیه و آمادگی بالای نیروهای دریایی و پدافند ساحلی ما، نبرد بعدی در یمن باقی نخواهد ماند.» وزیر دفاع یمن با اشاره به روش‌های نادرست اطلاع‌رسانی و جنگ رسانه‌ای ائتلاف و مزدوران آنها ادامه داد: «این روش‌های خصمانه توسط رسانه‌های ملی که مثلث قوی در استواری، آگاهی‌رسانی و مقابله با هجمه‌های خصمانه متعدد علیه مردم یمن هستند افشا و تکذیب شد.»
جستجو
آرشیو تاریخی