اخبار استانی

احداث بیمارستان خصوصی در مریوان
فرماندار شهرستان مریوان گفت: مجوز احداث بیمارستان خصوصی در این شهرستان صادر شده است و در هفته دولت سال‌جاری کلنگ‌زنی می‌شود. اسماعیل احمدی روز جمعه یکی از مزیت‌های شهرستان مرزی مریوان را «توریسم درمانی» خواند و به ایرنا گفت: این پروژه در مرحله مطالعه و تهیه نقشه است و براساس برنامه‌ریزی انجام شده در هفته دولت امسال کلنگ‌زنی می‌شود. وی اضافه کرد: داشتن مرز بین‌المللی باشماق که افزون بر انجام رویه‌های تجاری در آن، سالانه تعداد زیادی مسافر هم از آن تردد می‌کنند از مهم‌ترین مزیت‌های این شهرستان به شمار می‌رود که باید نهایت استفاده را از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه منطقه به‌کار گیریم. فرماندار شهرستان مریوان ادامه داد: مسافران زیادی از اقلیم کردستان عراق برای بهره‌مندی از توانمندی‌های درمانی کشورمان از طریق باشماق وارد ایران می‌شوند که اگر مراکز درمانی به تعداد کافی و مجهز به امکانات لازم در شهرستان مریوان وجود داشته باشد توریسم درمانی در این شهر رونق پیدا خواهد کرد. احمدی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف در مریوان اگر اقتصاد این شهرستان به پویایی برسد شاهد تحولات مؤثری در حوزه اقتصاد نه تنها در کردستان بلکه در غرب کشور خواهیم بود.


هلال احمر ایران در مقابله با تنش آبی به یاری ۱۰۱ روستا می‌رود
معاون جذب و سازماندهی داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: به مناسبت صدویکمین سال تأسیس جمعیت هلال احمر امسال طرح نذر آب در ۱۰۱ روستا با هدف تأمین آب آشامیدنی سالم و مقابله با تنش آبی اجرا می‌شود. مؤذن‌تبار گفت: بزرگترین پروژه هلال احمر با طرح نذر آب به منظور مقابله با تنش آبی و خشکسالی اجرا می‌شود. مؤذن‌تبار اظهار داشت: بر‌اساس سند ۲۰۳۰ صلیب سرخ جهانی که نقشه راه جمعیت‌های ملی است برای مقابله با تغییرات اقلیمی محور خدمات زیست محیطی، آموزش، معیشتی و سلامت محور است. وی افزود: نذر آب به صورت ملی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان انجام می‌شود که سال گذشته این طرح با ۳۷۷ میلیارد ریال از محل کمک‌های خیرین، استمداد بین‌المللی و منابع هلال احمر انجام شد.


تغییر نگرش فرهنگی نقش زیربنایی در مسائل اقتصادی دارد
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مسائل فرهنگی و تغییر نگرش فرهنگی نقش زیربنایی در همه امور از جمله مسائل اقتصادی دارد. انسیه خزعلی، در نشست فعالان حوزه زنان و خانواده که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت مردم‌نهاد «نفس» که در زمینه پیشگیری از سقط جنین کار می‌کند، مسأله فرهنگی و نگرش را عامل بسیار مهمی در سقط جنین می‌داند و نقش اقتصادی را تنها ۳۰ درصد می‌شمارد، لذا این گروه برای پیشگیری از سقط جنین تلاش کرده نگرش پدر و مادر را در مورد فرزندآوری و تعداد فرزندان تغییر دهد.
خزعلی در خصوص ازدواج آسان با تأکید بر اینکه باید در این مسیر حرکت کنیم که تسهیل و تسریع در امر ازدواج صورت گیرد، ادامه داد: در دوران همه‌گیری کرونا آمار ازدواج افزایش یافت چراکه در این دوران تجمل‌گرایی و مجالس پرهزینه کاهش یافته بود.
خزعلی ادامه داد: طی یک سال اخیر در دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده ۶ مصوبه و ۲ جلسه با حضور رئیس‌جمهور برگزار شده است و در این جلسات موضوع نظام‌واره شغلی زنان با توجه به توانایی‌هایشان، مرخصی‌های زایمان و دورکاری آنان مطرح است تا قوانینی تصویب شود که در راستای حمایت از زنان باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی