سقوط هوادار و تنش در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

دبیر فدراسیون: حال آن تماشاگر خوب است

پریسا غفاری/ تیم بسکتبال شهرداری گرگان اولین دیدار خود در سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا برابر الریاضی لبنان را با نتیجه 87- 79 واگذار کرد. شکستی که حاشیه‌های فراوانی در سالن بسکتبال آزادی به همراه سقوط یک هوادار از طبقه دوم جایگاه تماشاگران داشت تا تیم گرگانی اخلاق و نتیجه را با هم واگذار کند.
فینالی که سال‌ها شهرداری گرگان در انتظار آن بود و با توجه به رد میزبانی گرگانی‌ها در شهر خودشان این بازی به آزادی منتقل شده بود. در همان ساعات باقی مانده به شروع بازی هواداران متعصب شهرداری سالن را پر کرده بودند.
شاگردان مهران حاتمی در این بازی هر چند از نظر کیفیت بازیکنان خارجی در زمین با حریف لبنانی خود قابل قیاس نبودند ولی از نظر مهره داخلی خیلی سرتر بودند. در تیم گرگان بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، سالارمنجی، سجاد پذیرفته و رسول مظفری کسانی بودند که برای یک تیم ملی کافی هستند اما الریاضی تنها وائل اراکچی را به همراه داشت که به عنوان یکی از مهره‌های برتری میهمان اقدام کرد.
در نیمه دوم بازی تماشاگران گرگانی به برادر یکی از بازیکنان شهرداری گرگان بی احترامی کردند که در خلال بازی جو بالای نیمکت آنها را بهم ریخت. اما تلخ‌ترین صحنه این بازی به سقوط یک هوادار گرگانی از طبقه بالای تالار بسکتبال آزادی در لحظات پایانی بازمی‌گردد. متأسفانه در آن  لحظات انتهایی به دلایلی که برای ما نامعلوم است تماشاگری با سقوط از طبقه دوم  به پایین افتاد. با حضور بموقع نیروهای حراست وزارت ورزش و نیروهای امدادی در سالن او را به سرعت به بیمارستان منتقل کردند.  اما پس از این اتفاق جو سالن بشدت متشنج شد تا جایی که برخی از هواداران شهرداری با ورود به زمین بازی و ایجاد تنش به دنبال درگیری بودند.

معزی فر: هوشیاری خود را بدست آورده است
محسن معزی فر دبیر فدراسیون بسکتبال در خصوص آخرین وضعیت هواداری که از طبقه دوم سالن بسکتبال آزادی سقوط کرد، می گوید: «طبق آخرین بررسی ما درباره وضعیت تماشاچی مصدوم در بیمارستان فیاض بخش، خدا را شکر هوشیاری خود را به دست آورده و کتف، سر،گوش و دستش شکسته است. طی استعلامی که از پزشک معالج گرفتیم، خوشبختانه تمام اطرافیان و آشنایان خود را شناخته است. ان‌شاءالله او بعد از پشت سر گذاشتن دوران لازمی که باید در بیمارستان بستری باشد، به آغوش خانواده خود بازخواهد گشت.»

جستجو
آرشیو تاریخی