صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و سه - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و سه - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم روز پنجشنبه و جمعه 21 و 22 اردیبهشت را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

   حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه گفت: دستگاه قضا در عین مبارزه قاطعانه و بدون مماشات با فساد، باید به نحوی عمل کند که به امنیت سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی در کشور لطمه‌ای وارد نشود؛ همچنین کمک دستگاه قضایی به بخش خصوصی و فعالیت‌های اقتصادی، باید به شکلی باشد که تحت هیچ شرایطی منجر به ایجاد فساد در کشور نشود.

   سعید کوزه‌چی سفیر جدید کشورمان در سئول، با حضور در محل ریاست جمهوری
کره جنوبی، استوارنامه خود را تسلیم یون ساگ یال، رئیس جمهور کره جنوبی کرد. وی در این مراسم و در گفت‌وگو با رئیس جمهور کره جنوبی، ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان، بر آمادگی لازم به منظور توسعه مناسبات دوجانبه تأکید نمود.

   امین حسین رحیمی وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران در اجلاس حقوقی بین المللی سن‌پترزبورگ روسیه پیشنهاد داد: چهارچوب همکاری‌های حقوقی و قضایی میان کشورهای قربانی تحریم‌های یکجانبه تنظیم و باشگاه تحریمی‌ها با محوریت وزارتخانه‌های دادگستری این کشورها ایجاد شود.

   امیر دریادار شهرام ایرانی در نشست خبری خود درباره تشریح مأموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی اظهار کرد: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش شامل ناوشکن دنا و ناوبندر مکران برای اولین بار دور دنیا را پس از حدود ۷ ماه دریانوردی طی کرد. این ناوگروه تاکنون ۲۱۳ روز در مأموریت بوده و هم اکنون در منطقه خلیج عدن در حال اسکورت کشتی‌های تجاری است.

   مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از ورود نفتکش ۱۰ هزار تنی توقیف شده پی یوریتی به آب‌های کشور خبر داد. این نفتکش  پس از پنج سال تصرف غیرقانونی توسط یک شرکت خارجی با دستور قضایی و عملیات مشترک سپاه و وزارت اطلاعات به کشور بازگشت.
 نفتکش پی یوریتی از سال ۱۳۹۷ با جعل اسناد از سوی برخی افراد در داخل کشور به صورت غیرقانونی به یک فرد بیگانه اجاره داده شده بود و مالکین ایرانی آن از منافع این نفتکش محروم بودند. با توجه به شکایت شرکت ایرانی مالک این کشتی، پیگیری‌های دستگاه قضایی در این خصوص آغاز شد.
 اردیبهشت امسال کشتی پی یوریتی در آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی سواحل پارسیان شناسایی و توقیف شد. کشتی مذکور پس از توقیف با اسکورت نیرو‌های عملیاتی و شناور‌های ناوتیپ ذوالفقار سپاه پاسداران به بندرگاه هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل مقامات قضایی شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی