صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و سه - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و سه - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث خارجی

دردسر عجیب
پله برقی برای یک زن
و یک مأمور پلیس
یک زن به مدت 10 سال است که در حال مبارزه در یک دادگاه برای سوار شدن روی پله برقی بدون گرفتن نرده‌ها است.
در کانادا؛ زنی به نام بلا که سوار بر پله برقی در ایستگاه مترو شهر لاوال در فرانسه شده بود، افسر پلیس به تابلویی که علامت گرفتن نرده‌های حفاظتی روی پله برقی را داشت اشاره کرد، اما زن نه تنها دستور افسر پلیس را عملی نکرد، بلکه شروع به بحث با او کرد.
او به مدت 30 دقیقه دستگیر شد و یک جریمه 100 دلاری برای نگرفتن نرده‌ها و یک جریمه 320 دلاری برای معرفی نکردن هویت خود پرداخت کرد.
بلا در سال 2012 در دادگاه شهری جرایم، تبرئه شد و پس از آن پرونده، متذکر شد که موظف و مجبور به نگهداری نرده‌های پله برقی نبوده و به همین دلیل خود را در مقابل افسر پلیس معرفی نکرده است.
او تاکنون دو بار به دادگاه احضار شده و هربار حضور در دادگاه را رد کرده، اما این بار به دادگاه رفته و به پرونده او رسیدگی کرده‌اند. با توجه به اسناد و مدارک دادگاه، بلا از نگهداری نرده‌های پله برقی اجتناب کرد، زیرا او «احتیاط» را به عنوان وظیفه و اجبار محسوب نمی‌کرد. تنش بین او و افسر پلیس پیش از اینکه خودش را معرفی کند، شدیدتر شد و پس از آنکه یک افسر دیگر به عنوان پشتیبان وارد شد، بحث به اوج خود رسید.
در دو دادگاه قبلی ایده‌ها بر این بود که کار افسر پلیس صادقانه و اما باور اشتباهی بود. این یک احتیاط است که مسافران رعایت کنند، اما به عنوان قانون در نظر گرفته نمی‌شود. حالا افسر پلیس به دلیل این اقدام، می‌تواند شغل خود را از دست بدهد.

دسیسه یک زن برای زندانی کردن شوهرش!
پلیس اردن زن جوانی را که قصد زندانی کردن شوهرش را داشت، دستگیر کرد.
از قرار معلوم این زن برای رها شدن از دست همسرش مقداری حشیش در خودروی او قرار داده و سپس با اداره مبارزه با مواد مخدر تماس گرفته و ماجرا را لو داده است.
به گفته پلیس اردن، بعد از دستگیری شوهر و بازجویی از او معلوم شد هیچ اطلاعی از موضوع ندارد و بعد از مشخص شدن طرف تماس‌گیرنده، این زن دستگیر و در حال حاضر به اتهام توطئه‌چینی علیه شوهرش زندانی شده است.

خودکشی
2 آدمکش بعد
از 3 جنایت خونین
2 پسر جوان که دست به آدمکشی زده بودند با شلیک گلوله خودکشی کردند.
 پلیس کانادا اعلام کرده در حال بررسی «همه یافته‌های تحقیق اکام مک لئود» ۱۹ ساله و «بریر اشمگلسکی» ۱۸ ساله کانادایی مظنون به قتل «لوکاس فولر» ۲۳ ساله اهل استرالیا و «چینا دیز» ۲۴ ساله امریکایی و همچنین «لئونارد دیک» ۶۴ ساله کانادایی بودند که اجسادشان در اواسط ماه ژوئیه در امتداد بزرگراهی دورافتاده در شمال استان «بریتیش کلمبیا»ی کانادا کشف شد.
 اجساد این دو نوجوان مظنون به قتل در تاریخ هفتم اوت پس از یک جست‌و‌جوی دو هفته‌ای و عملیات تعقیب ملی در نزدیکی شهر «گیلم» پیدا شد.
 پلیس کانادا اعلام کرده که کالبدشکافی قادر به تعیین زمان مرگ این دو نوجوان نیست اما نشانه‌هایی قوی مبنی بر زنده بودن آنها برای دست‌کم چند روز پس از آخرین مشاهده آنها در تاریخ ۲۲ ژوئیه و در جریان جست‌و‌جوی فشرده در منطقه «گیلم» وجود دارد.
 طبق اعلام پلیس این کشور دو سلاح گرم نیز در کنار اجساد «مک لئود» و «اشمگلسکی» کشف شده و بررسی‌های قانونی در حال رسیدگی به این موضوع است که آیا این دو سلاح به قتل «لوکاس فولر»، «چینا دیز» و «لئونارد دیک» مرتبط هستند یا خیر؟ پلیس تاکنون چگونگی شلیک شدن به این سه نفر را اعلام نکرده است.
 پدر «بریر اشمگلسکی» نیز ضمن تسلیت به خانواده‌های مقتول اعلام کرده از این اتفاق بسیار متأسف بوده و احساس خانواده‌های قربانیان را به طور کامل درک می‌کند.
 پلیس کانادا اعلام کرده در حال بررسی «همه یافته‌های تحقیقاتی تا به امروز» است و امیدوار است که با تکمیل روند بررسی، جزئیات بیشتری را «ظرف چند هفته آینده» اعلام کند.

جستجو
آرشیو تاریخی