صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و دو - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و دو - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

رادیو فردا هم «نذری» داد
هم «یاحسین» گفت!
خبر اول اینکه،  رادیو فردا، رسانه فارسی‌زبان سازمان جاسوسی CIA در گزارشی به خبر اعدام اعضای یک باند قاچاق کوکایین در ایران پرداخت و از برخورد پلیس با تجمع خانواده سه نفر از این افراد اعدامی در مقابل زندان که به ادعای این رسانه صرفاً فریاد «یاحسین» سر داده‌اند، انتقاد کرد.
این رسانه همچنین در ادامه گزارش خود به اعدام یک متجاوز به عنف اشاره کرده و آن را مغایر با موازین حقوق بشر امریکایی دانسته است.
نکته جالب توجه این گزارش آن است که رادیو فردا ذیل همین گزارش نیز به مجازات اخیر دو فرد هتاک به اهل بیت(ع) نیز اشاره کرده و مدعی شد که برخورد با توهین‌کننده به پیامبر اعظم(ص) خشم گسترده ایرانیان را برانگیخته است!
پیشتر نیز این رسانه ضدانقلاب در جریان آشوب‌های سال گذشته به بازتاب ویدیوهایی مبنی بر «پخش نذری» برای قاتلان شهید عجمیان و دعا برای براندازی پرداخته بود.در توضیحات سایت این رسانه امریکایی آمده است: «رادیوفردا بخش ایران رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی است که با بودجه کنگره امریکا و زیر نظر سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده فعالیت می‌کند.»

جهانگیری از قالیباف درخواست رضایت نمی‌کند
خبر دیگر  اینکه، وکیل اسحاق جهانگیری در گفت و گویی با سایت انتخاب اطلاع داد که در جریان دادگاه رسیدگی به شکایت محمدباقر قالیباف از معاون اول رئیس جمهور سابق به مقام قضایی اعلام کرده است که جهانگیری دنبال  گرفتن رضایت از قالیباف نیست. به تصریح وکیل اسحاق جهانگیری، وی پیش از جلسه اخیر دادگاه، در جلسه دیگری شخصاً برای ارائه دفاعیات در دادگاه حاضر شده است.

سوئد، تروریستش را
گردن گرفت
دست آخر اینکه، پارلمان سوئد؛ کشوری که به پایگاه برخی از گروهک‌های تروریست تجزیه طلب ایران تبدیل شده است، یک نمایش تبلیغاتی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به راه انداخت. اعضای این نهاد سوئدی روز گذشته به طرحی رأی دادند که بر اساس آن دولت سوئد موظف شد که برای قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا تلاش کند! این طرح که از سوی کمیته امور خارجه پارلمان سوئد ارائه شده، عملاً فاقد ضمانت اجرایی و بیشتر یک نمایش تبلیغاتی است. زیرا پیشتر اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که به دلیل ملاحظات عدیده، قادر نیست نیروی نظامی رسمی جمهوری اسلامی ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد. به این ترتیب وقتی پارلمان سوئد، این داعیه را بار دیگر به همین نهادی اعلام می کند که قبلاً عجز خود را اعلام کرده بود، در حقیقت دعوت به محال کرده است. باوجود این، به نظر می رسد این رأی، واکنشی انفعالی نسبت به اعدام حبیب اسیود، تروریست تجزیه طلب و طراح حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز باشد. زیرا دولت سوئد به اسیود و دیگر چهره‌های ضدایرانی تابعیت اعطا کرده بود تا به این ترتیب یک حفاظ امنیتی برای آنان ایجاد کند که البته موفق نبود.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی