صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و دو - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و دو - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

سپهر خلجی در حاشیه جلسه هیأت دولت مطرح کرد

تأکید رهبر انقلاب بر همدلی قوا تکلیف شرعی و قانونی است

روز گذشته در پایان نشست هیأت وزیران، اعضای هیأت دولت بین خبرنگاران حاضر شده و به پرسش‌های هفتگی آنان پاسخ دادند. دولتمردان، به فراخور حوزه‌های مسئولیت و کاری خود، آخرین رویدادها، تحولات و تصمیم‌گیری‌ها را با خبرنگاران در میان گذاشتند. از جمله وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات که از بررسی درخواست افزایش قیمت بسته‌های اینترنت از سوی اپراتورها گفت یا وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری. در این میان یک نکته برجسته بود و آن، تأکید و اظهارنظر رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت بر همدلی و همکاری قوا بود.این سخن سپهر خلجی، در پاسخ به سؤالی درباره حواشی اخیر ایجاد شده میان دولت و مجلس بیان شد. وی در این باره تأکید کرد که این همدلی و همکاری به عنوان راهبرد تعیین شده از سوی رهبرانقلاب، نه تنها تکلیف شرعی و قانونی است، بلکه دولت نیز به صورت ویژه بر هرگونه دامن زدن یا ایجاد حاشیه‌ها تأکید دارد.
محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور هم در پاسخ به شایعه رفتن خود از دولت در سخنان کوتاهی تصریح کرد: همان اطلاعیه‌ای که دفتر معاونت اقتصادی منتشر کرده، همان درست است. دفتر معاون اقتصادی رئیس‌جمهور چند روز پیش اعلام کرد که محسن رضایی هیچ‌گونه برنامه‌ای برای حضور در انتخابات پیش روی مجلس ندارد.
 اخبار روز گذشته وزرا در حاشیه جلسه هیأت دولت را می‌خوانید.
 خلجی: اهتمام دولت به درگیرنشدن در حاشیه‌ها
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به حاشیه‌های مطرح شده اخیر درباره مجلس، با بیان اینکه توصیه می‌کنم همه بخش‌ها از حاشیه‌سازی پرهیز کنند، اظهارکرد: این توصیه اکید رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال‌جاری است که بر همدلی و همکاری و همراهی تأکید داشته‌اند. این سخن فراتر از توصیه و در واقع یک تکلیف و دستور شرعی و قانونی است؛ لذا همه ما مکلف هستیم در حفظ انسجام قوا و همکاری در جهت حل مشکلات مردم پیشقدم باشیم. سپهر خلجی به همه بخش‌هایی که تریبون در اختیار دارند توصیه کرد در بیان مواضع خود سنجیده‌تر عمل کنند. وی متذکر شد: باید روند توهین، تخریب و دروغ‌گویی که بعضاً به‌صورت شبکه‌ای و هدایت شده و از سوی برخی مراکز و افراد مشخص با به‌کارگیری پروژه‌بگیران وابسته به این مراکز صورت می‌گیرد، تدبیر شود. رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه همه ارکان باید توجه کنند که درگیر حاشیه‌ها نشوند، ادامه داد: چون این اتفاق مهم‌ترین زمینه برای غافل شدن از خدمت به مردم، پیشرفت و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات است و یقیناً ارکان دولت به این مسأله توجه دارند و همه تلاش و تدابیر صورت گرفته است تا مدیران دولت از افتادن در تله حاشیه‌ها که باعث ناامیدی مردم می‌شود، پرهیز کنند. وی بر همین اساس به اعضای منتسب به دولت و همه دلسوزان بویژه در رسانه‌ها و مجلس شورای اسلامی توصیه کرد که برادرانه به هم‌افزایی برای حل مشکلات مردم توجه داشته باشند.
  بهادری‌جهرمی: مجوز دولت برای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس
سخنگوی دولت در تشریح مصوبات روز گذشته دولت، اعلام کرد که دولت مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری، تا سقف کارکرد 5 سال از تاریخ تولید از سوی وزارت صمت را صادر کرد. علی بهادری جهرمی اضافه کرد: طبق گزارش سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تا پایان هفته گذشته بیش از یک و نیم میلیون تن گندم خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شد که این افزایش حدود ۵۰ درصدی میزان گندم تحویلی کشاورزان نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. وی گفت: دولت در راستای حمایت از فعالیت‌های آموزشی ترویجی در حوزه‌های فرهنگی گردشگری، با محاسبه هزینه‌کرد اشخاص حقوقی با تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا میراث فرهنگی در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری ایران به‌عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی موافقت کرد.
 
وزیر تعاون: اعمال افزایش حقوق بازنشستگان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد که حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری مرمت و حق مسکن و اولاد آنها نیز اضافه، ابلاغ و در حقوق فروردین ماه آنها اعمال شد. سیدصولت مرتضوی افزود: پرداختی مستمری بگیران‌ تأمین اجتماعی نیز با احتساب حقوق فروردین از روز سه‌شنبه در حال انجام است. وزیر تعاون عنوان کرد: طبق محاسبات سازمان تأمین اجتماعی تا پایان اردیبهشت ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان پرداختی خواهد داشت.
 
منصوری: مدیران دولت سیزدهم باید گره‌گشا و کارآمد باشند
معاون اجرایی رئیس جمهور درباره راهبرد دولت برای بهره‌گیری از ظرفیت همکاران دولت گفت: خدمت مؤثر به مردم یعنی اینکه مدیر باید بتواند در مسئولیتی که برعهده دارد، گره گشایی کند و به عبارتی کارآمد باشد. محسن منصوری درباره عملکرد مدیران استانی نیز اظهارکرد: برای تقویت و کارآمدی، نظارت در همه استان‌ها ادامه دارد که در برخی استان‌ها (نتایج این نظارت‌ها) شفاف‌تر اعلام شده است.
 
 زارع‌پور: فعالیت ۴۰ میلیون کاربر در پیام‌رسان‌های داخلی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره موج‌سواری رسانه‌های بیگانه برای رفع فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی اظهار داشت: وزارت ارتباطات موظف به فراهم کردن ابزارهای لازم برای تسهیل ارتباطات مردم است و زمانی که یک پیام‌رسان خارجی با محدودیت مواجه می‌شود، باید زمینه جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم کنیم. عیسی زارع‌پور با بیان اینکه پیام‌رسان‌های داخلی از بلوغ قابل قبولی برخوردار هستند و حدود ۴۰ میلیون کاربر در این پیام‌رسان‌ها فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: حداکثر ۱۰ درصد نیاز کشور برای ارتباطات با خارج از کشور است و ۹۰ درصد نیاز کشور داخلی است و پلتفرم‌های داخلی نیز اکنون توانایی میزبانی از مردم را در پلتفرم‌های تعیین شده دارند. وی درباره تغییر قیمت بسته‌های اینترنتی با اشاره به اینکه آخرین تعرفه بسته‌های اینترنتی مربوط به سال ۹۶ است و در دولت سیزدهم افزایش قیمت وجود نداشته است، از بررسی موضوع افزایش قیمت این بسته‌ها خبرداد و گفت: البته هدف این است که به مردم فشاری وارد نشود ولی اپراتورها هم برای افزایش کیفیت خدمات، باید سرمایه‌گذاری لازم را دراین‌باره انجام دهند. زارع‌پور درباره مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات ایران نیز با بیان اینکه سهامداران مخابرات و هیأت مدیره پیش از این تفاهمنامه‌ای را با وزارت ارتباطات امضا کردند که باید به این تعهد پایبند باشند، افزود: شرکت مخابرات در اجرای تعهد خود مسئولیت دارد و مسئولان این شرکت به وزارت ارتباطات هم متعهد شدند که افزایش تعرفه سال گذشته را به موضوع بازنشستگان اختصاص دهند، اما متأسفانه به تعهدات خود عمل نکردند.
 
ضرغامی: جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در گردشگری
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: امسال بر خلاف هر سال دیگری با قیمت بلیت موزه‌ها، محوطه‌های تاریخی و مکان‌هایی که به وزارت میراث فرهنگی مربوط است، مخالفت کردیم و قیمت‌ها همان قیمت‌های سال گذشته خواهد بود. عزت‌الله ضرغامی درباره ارتقای ظرفیت صادرات صنایع دستی نیز گفت: حضور وزارتخانه در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، یک حضور بسیار گسترده و کم‌نظیری هم در حوزه گردشگری و هم در حوزه صنایع دستی بود. وی با اشاره به اینکه توانمندی‌های ما این فرصت را در نمایشگاه برای تبادل نظر با تجار و بازرگانان فراهم کرد، افزود: اخیراً نظام مسائل صادرات صنایع دستی را احصا کردیم و جلسات متعددی با صادرکنندگان صنایع‌دستی برگزار شده است. در این زمینه اقداماتی صورت گرفته و مواردی باقی مانده است که می‌توان با توجه دولت و شخص رئیس‌جمهور آنها را برطرف کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی