صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و دو - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و دو - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

اخبار

سجادی : استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشده‌اند

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دیروز درباره حذف سرخابی‌های پایتخت از مسابقات آسیایی گفت: «پرسپولیس و استقلال حذف نشده‌اند و در حال مذاکره با AFC هستیم اما مدارک دیر بارگذاری شده است.» او در پاسخ به سؤالی در خصوص طرفداری وزیر از یک تیم خاص افزود: «بنده رنگی نیستم و برای همه تیم‌ها ارزش قائلم و از همه تیم‌ها و همه ورزش‌ها و ورزشکاران حمایت می‌کنم.»

 

فروغی بازهم ناکام ماند

جواد فروغی، قهرمان المپیک اولین روز جام جهانی باکو را با ناکامی تمام کرد. او در حالی پنجاه و نهم شد که سجاد پورحسینی دیگر تیرانداز تپانچه 10 متر بادی با امتیاز ۵۸۳ و ششمی به فینال رسید و در فینال هم با ثبت امتیاز ۲۴۰.۲ قهرمان شد. اما جواد فروغی قهرمان المپیک که بعد از آن، فروغ قبل را نداشت، حتی سال قبل هم در قهرمانی جهان مصر سی و سوم شد. مقام پنجاه و نهمی او نشان از روزهای افول قهرمان المپیک می‌دهد. ملی‌پوشی که روزهای قبل به جای تمرین در آرامش، بدون توجه به توصیه مربی‌اش، اما با رسانه‌ها مصاحبه‌های جنجالی کرد.

 

هاکان دمیر در یک قدمی
تیم ملی بسکتبال ایران

سایت فدراسیون ترکیه در مطلبی از پیشنهاد فدراسیون بسکتبال ایران به مربی کنونی تیم ملی این کشور خبر داد و نوشت: «هاکان دمیر واکنش مثبت به این درخواست داشته است.»مربی تیم ملی ترکیه و سرمربی مانیسا در سوپر لیگ بسکتبال این کشور است که پیش از این سابقه کار و فعالیت در کشورهای سوئیس، رومانی و تیم بسکتبال فنرباغچه را هم در کارنامه دارد. این سایت با اشاره به اینکه تیم ملی بسکتبال ایران یکی از قوی‌ترین تیم‌های آسیایی است و سه بار سابقه حضور در المپیک، چهار بار حضور در جام‌جهانی و سه بار عنوان قهرمانی آسیا را یدک می‌کشد نظر مثبت دمیر را جلب کرده است. گفتنی است سعید ارمغانی سرمربی  فعلی تیم ملی بسکتبال هم تأیید کرد فدراسیون در این زمینه تماس کوتاهی با او داشته است، اما از جزئیات آن چیزی نگفت.

 

مرد ایتالیایی یک دلار هم تخفیف نمی‌دهد
استراماچونی کارمزد کسر شده پولش را هم می‌خواهد!

حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال پس از رایزنی‌ با یکی از بانک‌ها موفق شد مطالبات آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی پیشین استقلال را پرداخت کند. بانکی که در ایران به باشگاه استقلال تسهیلات داده بود از طریق یکی از کارگزارهایش در اروپا پول را به حساب معرفی شده از سوی استراماچونی در کشور قطر واریز و به دلیل اینکه حساب معرفی شده برای قطر بود، مبلغی را به عنوان کارمزد کسر کرد. وکیل استراماچونی از استقلال درخواست کرده که این پول نیز پرداخت شود که فعلاً مسئولان استقلال زیر بار آن نرفته‌اند. استدلال باشگاه استقلال این است که اگر استراماچونی حسابی در اروپا معرفی می‌کرد، کارگزار مبلغی کسر نمی‌کرد اما چون حساب برای قاره آسیا بود، این مبلغ کسر شده است. باشگاه استقلال که 7 هزار فرانک سوئیس بابت هزینه حسابرسی نیز پرداخت کرده‌، اعلام کرده‌ مبلغ درخواستی جدید استراماچونی را نمی‌پردازد. باید دید نهادهای بین‌المللی به این موضوع ورود می‌کنند یا مشکل حل خواهد شد.

 

وداع آخرین بازمانده نسل طلایی بارسا

خداحافظی سرخیو بوسکتس کاپیتان آبی اناری ها در تابستان امسال قطعی شد. بوسکتس که محصول آکادمی لاماسیاست، با اعلام باشگاه بارسلونا  بعد از 15 سال، 478 بازی و 11 گل امسال از این تیم جدا خواهد شد. به احتمال خیلی زیاد کاپیتان کاتالان‌ها راهی عربستان خواهد شد تا پیراهن الهلال را بر تن کند.

جستجو
آرشیو تاریخی