صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و دو - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و دو - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

حوادث کوتاه

آخرین خبر از قاتل مسلح آیت‌الله سلیمانی در مازندران
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: پزشکی قانونی استان هنوز در مورد وضعیت سلامت متهم به قتل عضو مجلس خبرگان رهبری تا روز ۲۰ اردیبهشت هیچ‌گونه اظهارنظر رسمی و قطعی نکرده است.
علی عباسی، با بیان اینکه معاینات و مصاحبه‌های اولیه با متهم به قتل با سرعت و در عین حال با دقت در حال انجام است، گفت: باید معاینات دقیق روانپزشکی، ارزیابی‌ها، آزمایش‌ها و آزمون‌های روانی مختلفی در این زمینه انجام شود که همه این موارد نیازمند صرف زمان کافی است و در یک زمان کوتاه اظهارنظر قطعی درباره این گونه موارد ممکن نیست.
وی تصریح کرد: در ارزیابی‌های روانی متهم، تشخیص بیماری روانی به دلیل تأثیر در تصمیمات کیفری دارای اهمیت است و دادستان در این بخش از تحقیقات قضایی می‌خواهد بداند که آیا اختلالات روانی فرد به شدتی بوده که متهم در زمان ارتکاب جرم فاقد قوه تمیز باشد و به عبارت دیگر شدت بیماری روانی به این حد بوده که او بر رفتارش آگاه نباشد و مغایرت رفتار خود با قانون را درک نکند یاخیر؟
عضو شورای قضایی استان یادآور شد: جلسه با حضور کارشناسان این اداره کل در حال انجام است و نتیجه معاینات اولیه آن در کمترین زمان ممکن اعلام خواهد شد.

زورگیری خونین
جوان تهرانی در الهیه
زورگیران خشن برای رسیدن به گوشی موبایل گرانقیمت پسر جوان در خیابان الهیه انگشت او را قطع کردند.
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: با اعلام سرقت تلفن همراه در شمال تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: شاکی پس از مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی در جریان تحقیقات گفت: داخل خودروی شاسی بلند خود در خیابان الهیه نشسته بودم که ناگهان دو پسر موتورسوار برای سرقت گوشی به من حمله کردند و در جریان زورگیری دو انگشت دستم هدف ضربات قمه قرار گرفت که پس از انتقال به بیمارستان اقدامات درمانی فایده‌ای نداشت و انگشتانم را از دست دادم.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: بنابر حساسیت موضوع، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی ابتدا مخفیگاه یکی از متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه از مخفیگاه متهم 10 تلفن همراه مسروقه کشف شده است، تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم خود مبنی بر سرقت تلفن همراه و قطع دست مالباخته در خیابان الهیه و چندین فقره سرقت دیگر با همدستی دوست خود اعتراف کرد و همچنین 30 طعمه دیگر این باند پس از مراجعه به پلیس آگاهی متهم را شناسایی کردند.
سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در رابطه با دستگیری مالخر پرونده و همدست دیگر متهم ادامه دارد.
 
لانه پرندگان‌جان
3 مرد جوان را گرفت
لانه کبوترها در هشترود مسیر لوله بخاری را بست و جان سه مرد جوان را گرفت.
سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: ساعت۱۰: ۹ روز چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه حادثه مسمومیت با گاز CO به علت وجود نقص در لوله بخاری، به دیسپچ، مرکز اورژانس استان گزارش شد.
شادی‌نیا افزود: کارشناسان اورژانس پس از دریافت گزارش بلافاصله به همراه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.
سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سه نفر مرد ۲۵، ۳۰ و ۵۵ ساله بر اثر این حادثه جان خود را از دست دادند. شادی‌نیا ادامه داد: مسمومیت این افراد با علائم سردرد، تهوع و استفراغ مشاهده شد. بعد از بررسی مشخص شد که لوله بخاری به‌طور کامل با لانه پرندگان بسته شده و هیچ راه خروجی برای گاز مونوکسید کربن تولید شده وجود نداشته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی