گزارش و خبر

۳ رکورد ایران در جام ملت‌های آسیا

هجدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا با یک سال تأخیر، از 12 ژانویه تا 10 فوریه سال 2024 (22 دی تا 21 بهمن 1402) در قطر برگزار خواهد شد. در آستانه مراسم قرعه‌کشی این بازی‌ها، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با اشاره به تعدادی از آمارهای حضور تیم‌ها در این جام نوشت: «تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی برای پانزدهمین دوره در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کنند و از این حیث رکورددار هستند. ایران در 68 دیدار مسابقات به میدان رفته که بیشترین بازی یک تیم در تاریخ رقابت‌ها به شمار می‌رود. همچنین ایران تنها تیمی است که در سه دوره متوالی به قهرمانی رقابت‌ها (در سال‌های 1968، 1972 و 1976) دست یافته، اما ژاپن با چهار قهرمانی پُرافتخارترین تیم جام محسوب می‌شود.» این در حالی است که قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا 2023 از ساعت 14:30 روز پنجشنبه هفته جاری (به وقت ایران) در سالن «کاتارا اوپرا هاوس» شهر دوحه قطر برگزار می‌شود.

 

15 میلیون دلار پاداش جام ملت‌ها

نشریه «البیان» امارات خبر داد کنفدراسیون فوتبال آسیا پاداش مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 قطر را افزایش داده و قرار است برای این تورنمنت 15 میلیون دلار پاداش بدهد. قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا 2023 قرار است پنجشنبه پیش رو به میزبانی دوحه برگزار شود. بعد از انصراف میزبانی چین از این تورنمنت قطر به عنوان جایگزین چین معرفی شد. در جام ملت‌های آسیا 2019 امارات، تیم قهرمان ۵ میلیون دلار جایزه دریافت کرد. این درحالی است که تیم نایب قهرمان سه میلیون دلار و تیم‌های سوم و چهارم هم یک میلیون دلار جایزه نقدی دریافت کردند. پاداش جام ملت‌های آسیا 2023 نسبت به گذشته پنج میلیون دلار افزایش یافته است. تیم ملی فوتبال کشورمان در این قرعه‌کشی در سید یک در کنار قطر (میزبان)، ژاپن،کره جنوبی، عربستان و استرالیا حضور دارد.

 

حاجیلو مدیر آکادمی استقلال شد

مسئولان باشگاه استقلال در پی ایجاد تغییر و تحول در این باشگاه و همچنین درخواست اعضای هیأت مدیره، آرش برهانی را از مدیریت آکادمی استقلال کنار گذاشتند. اصغر حاجیلو که سابقه مدیریت آکادمی و سرپرستی تیم استقلال را دارد، جایگزین برهانی خواهد شد. همچنین فرشید سمیعی، سخنگو و معاون حقوقی باشگاه استقلال نیز از سمت خود در این باشگاه برکنار شد.

 

رکورد منحصربه فرد خطیبی

تیم فوتبال مس سونگون در اولین سال تأسیس خود موفق شد به لیگ دسته اول صعود کند. این تیم سال گذشته بعد از انتخاب رسول خطیبی به عنوان مدیرعامل باشگاه مس سونگون تأسیس و در فرصتی محدود آماده حضور در رقابت‌های لیگ دسته دو شد و در نهایت با قرار گرفتن در صدر جدول گروه دوم این مسابقات جواز صعود مستقیم به لیگ یک را کسب کرد. خطیبی در حالی به عنوان مدیرعامل مس موفق به صعود شده که پیش از این با شهرداری تبریز به عنوان بازیکن و با گسترش فولاد، ماشین‌سازی و آلومینیوم به عنوان سرمربی راهی لیگ برتر شد تا در مجموع پنج صعود تا کنون به نامش ثبت شود.

 

استانداردسازی سالن‌های بانوان

نشست هیأت‌رئیسه سازمان لیگ فوتسال روز دوشنبه با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال و عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون و سایر اعضای هیأت‌رئیسه سازمان لیگ در خانه فوتسال برگزار شد. یکی از مهم‌ترین مسائل در این جلسه، حضور تماشاگران بانو در سالن‌های فوتسال بود که بر اساس آن مقرر شد، زیرساخت‌های سالن‌های فوتسال مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا با رفع موانع موجود و استاندارد‌سازی سالن‌ها حضور بانوان در مسابقات فوتسال امکان‌پذیر شود.

 

واکنش تورس به شایعه جدایی از فولاد

در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر جدایی روبرتو تورس از تیم فوتبال فولاد خوزستان منتشر شده بود و حالا ستاره اسپانیایی فولاد با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود به شایعه جدایی‌اش از این تیم واکنش نشان داد. این بازیکن دیروز با انتشار عکس‌هایی از شادی گلش با لباس فولاد در صفحه شخصی خود نوشت: «به زودی با هم لذت خواهیم برد.»

جستجو
آرشیو تاریخی