صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اتهام‌زنی رابرت کندی جونیور به سازمان اطلاعات مرکزی امریکا

سیا در ترور جان اف کندی نقش داشت

رابرت اف. کندی جونیور، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ امریکا از حزب دموکرات، در سخنانی سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) را متهم کرد در ترور جان اف.کندی رئیس جمهور اسبق این کشور دست داشته است.
به گزارش ایرنا به نقل از از نیویورک پست، برادرزاده رئیس جمهور اسبق امریکا در یک برنامه رادیویی با اشاره به ترور جان اف.کندی مدعی شد: «مدارک محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد سازمان سیا در قتل وی دست داشته است. فکر می‌کنم در این مرحله از شک و تردید فراتر هستیم. این شواهد نشان می‌دهد، این سازمان هم در ترور و هم در پوشش آن دخیل بوده است.»
وی در این اظهارات با اشاره به کتاب «جی.اف.کی و ناگفتنی‌ها» نوشته جیمز داگلاس که در سال ۲۰۰۸ میلادی به چاپ رسید، از آن به عنوان یک گردآوری از مدارک یاد کرد. رابرت اف. کندی جونیور همچنین در ادامه این مصاحبه خاطرنشان کرد که سازمان سیا در ترور پدرش، رابرت اف. کندی، دادستان کل ایالات متحده در سال ۱۹۶۸ نیز دست داشته و در این خصوص افزود: «شواهد خیلی متقاعدکننده به نظر می‌رسند اما متقن نیستند.» جان اف. کندی در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در شهر «دالاس» ایالت تگزاس امریکا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. در آن زمان، نتایج تحقیقات دولتی نشان داد که این ترور توسط لی هاروی اسوالد انجام شده است. در گزارش کمیسیون وارن در سال ۱۹۶۴ نیز عنوان شده بود که او به تنهایی عمل کرده و هیچ مدرک معتبری وجود ندارد که نشان دهد او بخشی از یک «برنامه توطئه برای ترور» سی و پنجمین رئیس جمهور امریکا بوده است. اسوالد ۲ روز پس از دستگیری به ضرب گلوله کشته شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی