صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

اعدام قاتل شهید ستوان‌یکم سجاد دالمن در خوزستان
معاون حقوقی پلیس استان خوزستان از اجرای حکم قصاص قاتل شهید والامقام ستوان‌یکم سجاد دالمن خبر داد.
سرهنگ صالح مطهری‌راد با اعلام این خبر گفت: روز ۹ مرداد سال ۱۴۰۰ شهید سجاد دالمن حین انجام وظیفه با تیراندازی مستقیم سارق مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی افزود: با توجه به درخواست اولیای‌دم بر اجرای حکم قصاص، کارشناسان معاونت حقوقی و امور مجلس و فرماندهی انتظامی استان خوزستان با پیگیری‌های مجدانه در شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان خوزستان مستقر در شهرستان دزفول، قاتل به قصاص نفس محکوم و در شعبه 7 دیوان عالی کشور رأی تأیید شد.
این مقام پلیسی تصریح کرد: قاتل شهید والامقام سجاد دالمن پس از اجرای تشریفات قانونی استیذان در معاونت قضایی قوه قضائیه صبح روز دوشنبه ( 18 اردیبهشت 1402) به دار مجازات آویخته شد.
سرهنگ مطهری‌راد بیان داشت: اجرای حکم قصاص قاتل این شهید والامقام موجبات خشنودی و تسلی دل خانواده معظم این شهید والامقام و آحاد کارکنان فراجا شد.
 
قتل عمو با شلیک
جوان شیرازی
جوان 24 ساله عمویش را با شلیک گلوله در شیراز کشت. پس از گزارش پلیس 110 مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل در یکی از محلات شهرستان شیراز، بلافاصله تیمی از مأموران کلانتری 24 ابوذر به محل حادثه اعزام شدند. در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد جوانی 24 ساله به دلیل اختلافات خانوادگی با عموی 28 ساله خود در خانه درگیر می‌شود و با استفاده از کلت کمری او را مجروح می‌‌کند.
جانشین معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه مضروب پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده فوت می‌کند، تصریح کرد: با سرعت عمل و تلاش مأموران انتظامی شیراز، قاتل که از صحنه قتل متواری شده بود در کمتر از 9 ساعت در مخفیگاهش دستگیر و یک قبضه کلت کمری از وی نیز کشف شد.
سرهنگ افرامن با بیان اینکه قاتل پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: عاقبت‌اندیشی در امور، بالا بردن آستانه تحمل، داشتن مهارت حل مسأله و احترام به قانون می‌‎تواند از وقوع جرائم این‌چنینی جلوگیری کند.
 
آتش‌سوزی هولناک در بازار گل امام رضا(ع)
 آتش‌سوزی در بازار گل امام رضا(ع) در خیابان خاوران تهران آتش‌نشانان را به محل حادثه کشاند. سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: وقوع حادثه آتش‌سوزی در بازار گل امام رضا(ع) در ساعت ۱۱:۲۶ ظهر دوشنبه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن سه ایستگاه به همراه تجهیزات و امکانات کامل به محل حادثه واقع در خیابان خاوران اعزام شدند. وی افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که یک راسته از این بازار شامل حدود ۱۷ الی ۱۸ غرفه به وسعت جمعاً حدود ۲۰۰ مترمربع آتش گرفته است. غرفه‌هایی که آتش گرفته بودند نظیر خیلی از غرفه‌های دیگر این بازار با مصالح نا ایمن مثل لوله‌های داربست و ورق‌های پلاستیکی، بنر و پارچه‌های برزنتی که قابل اشتعال هستند، پوشیده شده بود و کاملاً این بخش شعله‌ور و دچار آتش‌سوزی شده بود. ملکی بیان داشت: از آنجا که این بخش از بازار گل به اصطلاح راسته خشکه فروشان بود و مواد داخل‌شان قابل اشتعال است، همین امر مزید بر علت برای گسترش آتش‌سوزی شده بود. از سوی دیگر آتش‌نشانان از داخل این غرفه‌ها همزمان با خاموش کردن آتش چندین سیلندر ۱۱ کیلویی گاز را خارج کردند که خوشبختانه قبل از اینکه این کپسول‌ها منفجر شوند اینها را خارج کردند که اگر انفجاری رخ می‌داد می‌توانست وضعیت را وخیم‌تر کند. ملکی با بیان اینکه خوشبختانه با عملیات بموقع و حضور سریع آتش‌نشانان از گسترش بیشتر آتش و وقوع انفجار در این بازار گل و سرایت آتش به اطراف غرفه‌ها جلوگیری شد، افزود: مورد مصدومیت و تلفات جانی هم نداشتیم و آتش‌نشانان عملیات لکه‌گیری را هم به پایان رساندند.
وی خاطرنشان کرد: این بازار در گذشته هم چندین بار دچار آتش‌سوزی شده بود. علیرغم بازدیدها و اخطارهایی که به دفعات داده شده بود، بسیاری از مالکان و مسئولان ترتیب اثری نداده‌اند و نگران این هستیم که خدایی نکرده اتفاق وخیم‌تری در اینجا رخ دهد. از هیأت مدیره محترم و از عزیزانی که در این بخش فعالیت می‌کنند خواهش می‌کنیم همزمان با کسب و کار به فکر ایمن‌سازی محل کار خود نیز باشند تا اتفاق تلخی رخ ندهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی