صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

9 ساعت نفسگیر چگونه گذشت؟!

گم‌شدن خطرناک 4 کوهنورد شیرازی در کوه خامی

آیدین رزاقی/ نیروهای هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد 9 ساعت نفسگیر را در طول شب در ارتفاعات کوه خامی سپری کردند و در نهایت 4 نفر از کوهنوردان شیرازی را که در این منطقه مفقود شده بودند، پیدا کردند.
مدیرعامل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این اتفاق به خبرنگار «ایران» گفت: چند وقت پیش هم یک تیم کوهنوردی از شیراز به این منطقه آمده بود و 2 نفر از آنها در منطقه کوه خامی به دلیل خارج شدن از مسیر دچار حادثه شده بودند که توسط تیم‌های امداد و نجات منطقه پیدا شدند، اما این حادثه توسط خود این 4 نفر به ما اعلام شد.
کاظم فلاحی‌دوست، مدیرعامل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آنها ساعت 19 عصر با ما تماس گرفتند و اعلام کردند که از مسیر خارج شده‌اند، نیروهای ما حدود ساعت 21 به منطقه رسیدند. در طول این مدت 9 ساعت 9 نفر از همکاران ما در منطقه پخش شدند و با توجه به اینکه تیم مفقود شده بعد از تماس اولیه دسترسی به خطوط ارتباطی خود را از دست داده بودند کار پیدا کردن آنها کمی سخت‌تر شده بود.
وی گفت: در طول این مدت حتی برخی از همکاران ما همدیگر را گم کردند و این کار ما را سخت کرده بود، در عین حال سعی می‌کردند از طریق افروختن آتش و ارسال پیامک موقعیت خود را به بقیه اعضای تیم امداد و نجات اعلام کنند.
مدیرعامل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به اینکه کوه خامی حیوانات وحشی بسیاری دارد نگرانی ما این بود که نزدیک صبح این 4 نفر با حیوانات وحشی مواجه شوند و جان آنها به خطر بیفتد.
فلاحی‌دوست تصریح کرد: سعی ما این بود، همزمان که در تلاش برای یافتن تیم مفقودشده باشیم از وقوع آسیب به نیروهای خودمان نیز خودداری کنیم و با توجه به وضعیت بسیار خطرناک به لحاظ توپوگرافیک در این منطقه، انتظار وقوع حادثه نیز وجود داشت.
مدیرعامل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد افزود: بالاخره بعد از 9 ساعت تلاش نزدیک ساعت 6 صبح همکاران ما در حالی که آن 4 نفر در حالت بی‌حالی بودند آنها را می‌یابند و به‌سختی و توسط حیوانات بارکش آنها را به محلی امن‌تر در پایین کوه منتقل می‌کنند.
وی گفت: بعد از انجام معاینه‌های لازم و اطمینان از سلامتی، آنها را به یک اکوکمپ بومگردی در داخل شهر دهدشت می‌برند و نزدیک ساعت 4 بعد از ظهر بعد از اطمینان از سلامتی کامل به آنها اجازه ترک منطقه را می‌دهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی