صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و نه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و نه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

جنگ پرسپولیس و سپاهان ادامه دارد، استقلال از کورس جا ماند

تعقیب و گریز!

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار

گلی را که مهدی ترابی در دقیقه 80 بازی با پیکان از روی نقطه پنالتی وارد دروازه این تیم کرد می‌توان نقطه عطف بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر دانست. پرسپولیس با تک گلی که به ثمر رساند، به سه امتیاز این مسابقه دست یافت و با 60 امتیاز در صدر جدول این مسابقات قرار گرفت اما تعقیب و گریز در صدر و انتهای جدول همچنان ادامه دارد و هیجان را به اوج خود رسانده است.
 
بهترین عملکرد پرسپولیس
سرخپوشان پایتخت با بردی که برابر پیکان به دست آوردند، به پنجمین پیروزی پیاپی شان در لیگ برتر رسیدند که بهترین عملکرد آنها در لیگ بیست و دوم از این لحاظ بوده است و اگر برد مقابل گل گهر در جام حذفی را هم به این فهرست اضافه کنیم، قرمزها صاحب شش برد متوالی در این فصل شده‌اند تا نزدیک‌تر از همیشه به جام در لیگ برتر و همچین جام حذفی باشند.
 
برد سپاهان با تیر دروازه کج!
در یکی از بازی‌های حساس این هفته، نفت مسجدسلیمان در خانه خود 2-0 مغلوب سپاهان شد تا با دومین باخت پیاپی به سقوط نزدیک‌تر شود. البته ابراهیم اشکش سرمربی نفت ابراز امیدواری کرده اتفاقات فوتبالی در این دو هفته به سود تیمش رقم بخورد و نفت با دو برد در لیگ برتر بماند! اما شاگردان ژوزه مورایس با این برد، 59 امتیازی شدند تا در کورس قهرمانی باقی بمانند. البته سرمربی پرتغالی سپاهان، پرسپولیس را گل سرسبد لیگ دانست و از برگزاری بازی سرخ‌ها مقابل پیکان در آزادی انتقاد کرد. سپاهانی‌ها پیش از بازی با نفت به کج بودن تیر دروازه ورزشگاه شهید بهنام محمدی هم اعتراض داشتند اما در نهایت به پیروزی رسیدند تا رقابت شان با پرسپولیس ادامه دار باشد.
 
شانس کم استقلال
در این بین، استقلال با تساوی 1-1 مقابل صنعت نفت، 56 امتیازی شد تا شانسش برای قهرمانی لیگ برتر به حداقل برسد. نکته عجیب درباره استقلال این است که این تیم که در بازی با هوادار شش گل زد، در سه بازی اخیرش در لیگ و جام حذفی، تنها موفق به زدن دو گل شده که یکی پنالتی بوده و دیگری در دقیقه 107 وقت اضافه زده شده است. آبی پوشان پایتخت برای دومین بازی پیاپی در لیگ، از رسیدن به برد بازماندند اما طلایی پوشان آبادانی، چهارمین بازی بدون باخت شان را سپری کردند تا به بقا در لیگ برتر امیدوار بمانند. اتفاقی که در این بازی رخ داد، درگیری‌هایی بود که در خلال بازی بین ریکاردو ساپینتو با علی فیروزی سرپرست نفت و پس از آن با عبدالله ویسی سرمربی این تیم پیدا کرد و کار به شکایت هر دو باشگاه از هم کشید!
 
 بهترین برد با سریع‌ترین گل
بهترین برد هفته را مس رفسنجان مقابل ملوان به دست آورد. پس از تساوی شاگردان مازیار زارع مقابل سپاهان در هفته بیست و هفتم، کمتر کسی فکر می‌کرد که انزلی‌چی‌ها در ورزشگاه سیروس قایقران، با چهار گل بازنده شوند اما این اتفاق افتاد تا ملوان، دهمین بازی بدون برد خود را سپری کند. از سوی دیگر، شاگردان محمد ربیعی به دومین برد پیاپی شان رسیدند تا به کسب سهمیه امیدوار بمانند. یکی از اتفاق مهم این بازی، گلزنی گادوین منشا در ثانیه هشت بازی بود تا این مهاجم نیجریه‌ای، زننده سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر لقب بگیرد.

برد تراکتور و استعفای حسین خانی
یکی از بردهای خارج از خانه این هفته را، تراکتور با نتیجه 3-1 مقابل مس در کرمان به دست آورد. نتیجه‌ای که چهارمین باخت پیاپی مس و هشتمین بازی بدون برد این تیم را در پی داشت و باعث شد تا این تیم به خطر سقوط نزدیک‌تر شود. در این شرایط، فرزاد حسین خانی سرمربی مس که با این تیم موفق به صعود به لیگ برتر این فصل شد، در دو هفته مانده به پایان این رقابت‌ها از سمت خود کناره‌گیری کند. در سمت مقابل، تراکتور با کسب دومین برد پیاپی، به کسب سهمیه آسیایی امیدوارتر شد. ضمن اینکه ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی تراکتور هم در این بازی پس از هشت هفته پاس گل داد تا در صدر جدول بهترین پاسورهای لیگ به عدد 13 برسد.
 
ناکامی پیایی مربی تیم ملی
گل گهر از زمانی که امیر قلعه نویی از این تیم جدا شده، روی نوار ناکامی گام بر می‌دارد. این تیم که پس از سرمربیگری سعید الهویی تنها یک برد به دست آورده، این هفته هم در خانه مغلوب آلومینیوم شد تا چهار بازی پیاپی را در لیگ نبرده باشد و تنها دو امتیاز کسب کرده باشد. این در حالی است که سیرجانی‌ها در جام حذفی هم مغلوب پرسپولیس شدند و با این شرایط، این سؤال پیش می‌آید که الهویی که از ابتدای فصل در گل گهر بوده و از این تیم شناخت داشته، چطور با این نتایج سرمربی این تیم شده و مهم‌تر اینکه چرا به عنوان دستیار قلعه نویی در کادرفنی تیم ملی هم حضور دارد؟ در سمت مقابل، شاگردان سید مهدی رحمتی، بعد از هشت هفته، طعم برد را چشیدند.
 
اشک‌های ساکت در وطنی
در یکی از بازی‌های جذاب این هفته، نساجی در خانه خود میزبان هوادار بود که ساکت الهامی را روی نیمکتش به عنوان سرمربی داشت. مربی که فصل گذشته نساجی را قهرمان جام حذفی کرد و از محبوبیت زیادی نزد هواداران قائمشهری برخوردار است. به همین خاطر وقتی او به ورزشگاه شهید وطنی پا گذاشت، مورد تشویق شدید هواداران تیم شهر خسته قرار گرفت که این موضوع باعث شد اشک از دیدگان الهامی جاری شود. این دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید که باعث شد نساجی سیزدهمین بازی بدون بردش در لیگ را پشت سر بگذارد و هوادار هم برای چهارمین بازی به پیروزی نرسد. جالب اینکه نساجی و هوادار، هر دو به نیمه نهایی جام حذفی صعود کرده‌اند و حریف استقلال و پرسپولیس هستند!
 
تنها میزبان برنده
ذوب آهن در شرایطی این هفته مقابل فولاد به پیروزی 2-0 رسید که شاگردان علیرضا منصوریان در چهار بازی قبلی شان بازنده نشده بودند اما تیم مهدی تارتار به این برد خوب دست یافت تا ذوب آهن تنها میزبان هفته لقب بگیرد که برنده شده است. در سایر مسابقات این میهمان‌ها بودند که یا بردند یا با مساوی و تک امتیاز به خانه‌هایشان برگشتند.

 

بــــرش

تمام بازی‌ها گل داشت
در بازی‌های هفته بیست و هشتم، 18 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد تا به طور میانگین 2.25 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده باشد. نکته دیگر اینکه، تمام بازی‌های این هفته گل داشت و شش گل هم بیشتر از هفته قبل در آن به ثمر رسید. با این حال، در جدول آقای گل‌ها تغییری حاصل نشد و همچنان رضا اسدی با 11 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد که بسیار کمتر از سایر آقای گل‌های لیگ به شمار می‌رود.

جستجو
آرشیو تاریخی