صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و نه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و نه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

بالاترین رکورد ریزش شاخص کل بورس به ثبت رسید


در جریان معاملات روز یکشنبه، 17 اردیبهشت ماه 1402، شاخص کل بورس 95 هزار و 44 واحد کاهش یافت و پس از ثبت رکورد 2 میلیون و 548 هزار و 227 واحد، در زیر محدوده 2.5 میلیون واحد به کار خود پایان داد.
بررسی داده‌های تاریخی شاخص کل بورس نشان می‌دهد کاهش ارتفاع روز گذشته، بالاترین رکورد ثبت‌شده برای این شاخص است که البته از نظر درصد تغییرات با ثبت عدد منفی 3.75 درصد، پس از رکورد ثبت شده در روز 26 مردادماه 1399 قرار می‌گیرد.
شاخص کل فرابورس نیز به میزان 1265 واحد نزولی شد تا میزان کاهش ارتفاع این شاخص نیز به عنوان بالاترین عدد تاریخی، ثبت شود.
درجریان معاملات دیروز، پول‌های خرد و درشت حقیقی مسیر مشابهی را در پیش گرفتند تا بیش از 4 هزار و 570 میلیارد تومان از معاملات خارج شود. روز یکشنبه، برخلاف روند طی شده در 6 ماه گذشته، 508 نماد به صف فروش نشستند و تنها 62 نماد در بازار، در صف خرید قرار داشتند. براین اساس، از 405 نماد معامله‌شده در تالار بورس، 45 نماد با افزایش قیمت همراه شدند و 360 نماد کاهش قیمت داشتند که نشان از قرمزپوشی 89 درصد نمادهای بورسی دارد. در فرابورس نیز 252 نماد (79 درصد) به رنگ قرمز درآمدند و در مقابل 68 نماد با رنگ سبز، معاملات دیروز را به پایان رساندند. ارزش معاملات خرد نیز بیش از 4 هزار میلیارد، نسبت به روز قبل کاهش یافت و به محدوده 21 هزار میلیارد تومان رسید.

صندوق‌های حمایتی تا عادی شدن شرایط از بازار حمایت می‌کنند
قادر معصومی‌خانقاه مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه گفت: صندوق‌های حمایتی بازار سرمایه و صندوق‌های بازارگردانی متناسب با وضعیت نقدینگی‌ هر صندوق، در بازار سهام فعال بوده‌اند و اگر شرایط بازار ایجاب کند تا زمانی که بازار به شرایط عادی بازگردد، در بازار حضور فعالی خواهند داشت تا فعالان بازار سرمایه نگرانی بابت وضعیت بازار نداشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی