صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هشت - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هشت - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

قبلاً می‌گفتم چرا می‌روند
و شهید می‌شوند
خبر اول اینکه، مادر شهید حمیدرضا الداغی، شهید غیرت در گفت‌وگویی با بیان اینکه «قبلاً به شهید و شهادت (در زمان هجمه به مدافعان حرم) اعتقاد نداشتم و می‌گفتم برای چه جان خود را به خطر انداخته و رفته‌اند»، گفت: قبلاً می‌گفتم چرا بچه من باید شهید شود اما الان همدرد مادران شهدا هستم؛ اکنون می‌فهمم انسان در موقعیتی قرار می‌گیرد که هدف مهم‌تر از هر چیزی می‌شود.
شهید الداغی، جوان دهه شصتی اهل سبزوار بود که هفته گذشته در مواجهه با مزاحمین نوامیس با ضربات چاقو اشرار به شهادت رسید.
تشییع باشکوه پیکر مطهر این شهید سبزواری از سوی همشهری‌هایش، روزی تاریخی را برای سبزوار رقم زد.


باقلا، اسفناج و ترخون
در BBC فارسی
دست آخر اینکه، همزمان با مراسم تاج‌گذاری پادشاه انگلیس، رسانه‌ فارسی‌زبان این دولت یک روز کامل را به  گزارش‌های تکمیلی این مراسم اختصاص داد. مجموعه‌ رسانه‌ای BBC و کلیه ارکان آن همچون بخش فارسی، مطابق پروتکل‌های پادشاهی موظف هستند تمام مراسم خاندان سلطنتی را همواره پوشش دهند. در یکی از این برنامه‌ها، مجری‌های سیاسی بی‌بی‌سی فارسی با دعوت از یک کارشناس آشپزی به توضیح غذاهای انتخاب شده از سوی چارلز سوم و همسرش برای این مراسم پرداختند!
کارشناس آشپزی در توضیح جزئیات شیرینی تدارک شده در مراسم، به توضیح علایق پادشاه انگلیس درباره سبزیجات ارگانیک و استفاده از باقلا، اسفناج و ترخون در تارت گفته شده پرداخت که فضای چاپلوسانه و متملقانه آنتن BBC از سوی مجری‌های این شبکه با طرح شوخی‌ و خنده‌های مصنوعی تلطیف می‌شد.
در انتهای این بخش از برنامه‌های روز گذشته BBC فارسی، مجری‌ها و میهمانان با شیرینی این مراسم بر روی آنتن زنده از خود پذیرایی کردند!

جستجو
آرشیو تاریخی