صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هشت - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هشت - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

روی خط نمایشگاه کتاب

«بادهای سرکش هندوکش» جدیدترین اثر جواد افهمی

 
«بادهای سرکش هندوکش» روایتگر زندگی علیرضا توسلی(ابوحامد)، اولین فرمانده یگان فاطمیون در سوریه به قلم جواد افهمی و با همت نشر خط مقدم روانه بازار نشر شد.
«بادهای سرکش هندوکش» روایتگر زندگی علیرضا توسلی(ابوحامد)، اولین فرمانده یگان فاطمیون در سوریه است. این کتاب که اولین کتاب از مجموعه فرماندهان مقاومت انتشارات خط مقدم است، در ۴۸ فصل زندگی شهید توسلی را از ابتدای تولد در روستایی از افغانستان تا شهادت او در تپه‌های سوریه و به دست گروه‌های تکفیری را به تصویر کشیده است. نویسنده برای روایت زندگی شهید ابوحامد به شهرهای متعدد و البته کشور سوریه سفر کرده و افراد مختلفی را دیده و با ساعت‌ها مصاحبه، ابوحامد را به عنوان یک وطن‌دوست واقعی می‌شناساند.
افهمی در این کتاب اما تنها به روحیه جنگی ابوحامد بسنده نکرده و با مصاحبه با همسر او و خواندن و آوردن بخش‌هایی از دفترچه خاطرات که در تمام آن سال‌ها می‌نوشته، جنبه دیگری از ابوحامد را برایمان رو می‌کند. از برخوردهایش در خانه و شهر می‌گوید و شخصی را نشان می‌دهد که توکل و امید، جزئی جداناشدنی از او بوده است.
 
انتشار سومین ‌مجموعه‌ شعر مصطفی مستور
مجموعه ‌شعر «خون مباح کلمات» سروده مصطفی مستور به‌تازگی توسط نشر مرکز منتشر و راهی بازار نشر شده است. پیش از این‌کتاب، دو مجموعه ‌شعر «و دست‌هایت بوی نور می‌دهند» و «گربه همسایه» از این‌ داستان‌نویس توسط همین ‌ناشر منتشر شده‌اند.
رمان‌های «روی ماه خداوند را ببوس»، «عشق و چیزهای دیگر»، «استخوان خوک و دست‌های جذامی»، مجموعه داستان‌های «چند روایت معتبر»، «بهترین شکل ممکن»، «حکایت عشقی بی‌قاف، بی‌شین، بی‌نقطه»، «عشق روی پیاده‌رو»، «من دانای کل هستم»، رمان «من گنجشک نیستم»، «تهران در بعد از ظهر»، نمایشنامه «پیاه‌روی روی ماه» و مجموعه‌ اشعار «گربه همسایه» و «و دست‌هایت بوی نور می‌دهند» آثاری هستند که پیش از این کتاب از مستور به چاپ رسیده‌اند.
«خون مباح کلمات» ۱۹ قطعه شعر سپید را از مستور در بر می‌گیرد که عناوین برخی از آنها به این ترتیب است: «اتفاق ناب و کمیاب»، «رساله درباره دختری که از کلمات نمی‌ترسد»، «همه منهای من»، «میعادگاه تعمید ظرف‌های شام» و «درباره زبان و تاریخ».
 
دسترسی به اطلاعات آثار عرضه شده در نمایشگاه با اپلیکیشن‌ها
نرم‌افزار اطلاع‌رسانی با عنوان «نمایشگاه کتاب» در دو نسخه اندروید و IOS برای اطلاع‌رسانی درباره کتاب‌ها، ناشران داخلی و خارجی و فعالیت‌های جنبی نمایشگاه طراحی شده و در «کافه بازار»، «انار دونی» و «آی اپس» قابل دریافت است.
به گفته آزاده نظربلند، مدیر کمیته پاسخگویی و اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب با توجه به برگزاری همزمان سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌صورت فیزیکی و مجازی، کمیته پاسخگویی و اطلاع‌رسانی به فراخور شکل برگزاری نمایشگاه شامل دو بخش مرکز تماس برای پاسخگویی به ناشران و خریداران بخش مجازی نمایشگاه و مرکز اطلاع‌رسانی کتاب‌ها و ناشران برای پاسخگویی به مراجعان در بخش فیزیکی نمایشگاه است.
همکاران این مرکز، پاسخگوی شماره تماس پشتیبانی نمایشگاه و همچنین تیکت‌ها و ایمیل‌های ارسال شده از ناشران و خریداران هستند. مرکز تماس نمایشگاه با شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ از ساعت ۹ تا ۱۸ هر روز پاسخگوی خریداران و ناشران خواهد بود. غرفه‌های اطلاع‌رسانی و استندهای لمسی نیز در بیش از ۲۰ نقطه نمایشگاه جانمایی شده‌اند و بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور در نمایشگاه و مراجعه به این غرفه‌ها اطلاعات لازم را کسب کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی