صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

خط تولید خودروی ایرانی در سوریه بزودی فعال می‌شود

ادامه از صفحه 7
رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه تأکید کرد: بخش خصوصی سوریه نسبت به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایران دید بسیار مثبتی دارند و همین امر سبب می‌شود که با شرایط بهتری همکاری مشترک دنبال شود.
پیش از این کاشفی عنوان کرده بود که بخش کشاورزی یکی از زمینه‌های مناسب برای همکاری بین فعالان اقتصادی ایران و سوریه است و در این خصوص غفلت‌هایی شده است. او از فعالان اقتصادی ایران خواسته بود با اتاق مشترک ایران و سوریه در ارتباط مستمر باشند و راهنمایی لازم را درباره حضور مؤثر در این بازار دریافت کنند، چرا که اعتقاد دارد با تولید مشترک می‌توان بازار منطقه را در اختیار گرفت و از ظرفیت موجود در آن بهینه بهره برد.
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران پیش از این گفته بود که رسیدن به مبادلات تجاری بیش از یک میلیارد دلار بین ایران و سوریه به نقش‌آفرینی بیشتر بخش خصوصی و برنامه‌ریزی برای حضور ایران در روند بازسازی سوریه نیازمند است. افزایش ارتباط‌های صنعتی، کشاورزی و پیوند تشکل‌های این دو حوزه به انتقال دانش بین دو کشور کمک می‌کند. او از آمادگی بخش خصوصی ایران برای همکاری با طرف‌های سوریه برای بازسازی زیرساخت‌ها و بخش‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری این کشور که به دلیل جنگ از بین رفتند در حوزه‌های عمرانی ساخت‌وساز، سدسازی، صنایع تولیدی، آب و فاضلاب، نیروگاه‌های برق و انرژی صحبت کرده بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی