صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

روی خط نمایشگاه کتاب تهران

 ارسال رایگان کتاب برای خریداران بخش مجازی

ارسال کتاب برای خریداران به صورت مجازی در این دوره از نمایشگاه به سراسر کشور رایگان بوده و دریافت هر نوع هزینه از خریداران با عناوین مختلف طبق آیین‌نامه اجرایی نمایشگاه تخلف محسوب می‌شود.خریداران بخش مجازی سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بویژه خریدارانی که دارای یارانه اعتباری خرید کتاب هستند می‌توانند در زمان حضور در نمایشگاه پس از انتخاب، خرید کتاب و پرداخت هزینه کتاب‌های خریداری شده، کتاب‌ها را به صورت حضوری از ناشران حاضر در نمایشگاه تحویل بگیرند.علاوه بر این تعرفه‌های پستی برای ناشران حاضر در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز اعلام شد.

 

 چاپ تازه‌ای از «اطلس خط» در دسترس علاقه‌مندان

چاپ چهارم کتاب «اطلس خط؛ تحقیق در خطوط اسلامی» با تألیف و تصنیف حبیب‌الله فضایلی توسط انتشارات سروش منتشر شد که افزون بر کتابفروشی‌ها ازطریق نمایشگاه کتاب تهران هم در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
حبیب‌الله فضایلی (۱۳۰۱- ۱۳۷۶) نامی آشنا برای اصحاب قلم و راهیان هنر زیبانویسی است. آثار تعلیمی و پژوهشی باقی‌مانده از استاد، دو کتاب اطلس خط و تعلیم خط، دو فرهنگ بزرگ خط و مرجع اصیل و ماندگار در حوزه تعلیم و پژوهش‌اند.اطلس خط حاصل 17 سال جست‌وجوی استاد فضایلی در جغرافیای هنر خوشنویسی است.

 

 پیش‌بینی رشد 40 درصدی عرضه کتاب‌های خارجی

به گفته اسماعیل جانعلی‌پور مدیر کمیته ناشران خارجی، کتاب‌های خارجی عرضه‌شده در نمایشگاه نسبت به دوره گذشته ۴۰ درصد رشد دارد.اسماعیل جانعلی‌پور در این خصوص گفته: «پیش‌بینی می‌کنیم ۴۵ هزار عنوان کتاب خارجی چاپ شده در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳ در بخش ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران عرضه شود که این تعداد کتاب‌، رشد ۴۰ درصدی را نسبت به دوره قبل نمایشگاه نشان می‌دهد.»به گفته جانعلی‌پور بخش ناشران خارجی شامل غرفه کشورهای میهمان، غرفه میهمان ویژه و غرفه‌های ناشران، امسال در رواق شرقی مصلی جانمایی خواهد شد. تاکنون حضور ۷۸ ناشر خارجی در ۵۸ غرفه قطعی است .

 

 انتشار چاپ نخست «هیولاهایی که لایق‌شان هستیم»

رمان «هیولاهایی که لایق‌شان هستیم» نوشته مارکوس سجویک به‌تازگی با ترجمه فرزین سوری توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب چهل‌ونهمین عنوان «رمان نوجوان» و یکی از عناوین «ادبیات وحشت» است که این‌ناشر منتشر می‌کند و مخاطبان اصلی‌اش نوجوانان بالای ۱۶ سال هستند.نسخه اصلی این‌رمان سال ۲۰۱۸ منتشر شده و داستانش درباره نویسنده‌ای است که برای نوشتن داستان وحشت جدید خود به کوهستان آلپ رفته تا در یک کلبه جنگلی تنهایی زندگی کند و داستانش را بنویسد. این داستان قرار است ترسناک‌ترین داستانی باشد که این‌نویسنده می‌نویسد.

 

 فرجام اسرائیل
در موعود اسراء

کتاب «موعود اسراء» که کاوشی در اشارات قرآنی به فرجام اسرائیل و بنی‌اسرائیل است، از سوی انتشارات جمکران منتشر شد تا در نمایشگاه کتاب تهران این دوره عرضه شود.نویسنده تلاش دارد تا از رهگذر استخراج، توصیف و تحلیل معارف قرآنی و حدیثی، تحقیقی را در خصوص موضوع فرجام یهود سامان دهد که این موضوع با مقوله فتنه کنونی یهود، یعنی تشکیل دولت اسرائیل ارتباط خواهد یافت. فصل اول این کتاب به مباحث مقدماتی اختصاص دارد و در فصل دوم مطالبی درباره غلبه نهایی اسلام بر یهود آمده، در فصل سوم به نکاتی درباره پایان دنیا با رجعت حضرت عیسی اشاره شده و در فصل چهارم به فرجام یهود اشاره شده است.

 

 رمان‌های تاریخی تازه «انتشارات رسول آفتاب» در راه نمایشگاه

 انتشارات رسول آفتاب با آثار تاریخی تازه‌ای برای گروه‌های سنی مختلف به استقبال علاقه‌مندان در بخش مجازی و فیزیکی نمایشگاه کتاب تهران این دوره می‌رود.رحیم مخدومی مدیر انتشارات «رسول آفتاب» در همین زمینه به ایبنا گفته است: کتاب اول «تخت آتا» نام دارد. این کتاب که به قلم محبوبه پوراسماعیلی نوشته شده است کودکان را با مقوله جانبازان آشنا می‌کند. نام کتاب دیگر «دختر شجاع دزفول» است که به قلم راضیه مقدمی‌نیا و به موضوع موشک‌باران‌های دزفول می‌پردازد. کتاب جدید دیگری که در نمایشگاه عرضه خواهد شد یک رمان مستند است با عنوان «برادران ماه». این کتاب را حسن رضایی‌خیرآبادی نوشته و حدوداً هزار صفحه دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی