صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

رونمایی از سهمیه‌بندی جدید ایران در لیگ قهرمانان آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا از فصل 2025-2024 قرار است لیگ قهرمانان آسیا را با فرمت جدیدی برگزار کند. فرمت جدید AFC از این قرار است که رقابت‌های باشگاهی در سطح آسیا به شکل 3 تورنمنت برگزار شود. پیش از این باشگاه‌های رده بالا در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کردند و باشگاه‌های رده پایین در رقابت‌های AFC کاپ حضور پیدا می‌کردند اما این بار AFC دست به تغییرات گسترده زده و فوتبال باشگاهی آسیا را به 3 تورنمنت در سطح 1، 2 و 3 تقسیم کرده است. طبق این سطح بندی سهمیه ایران در این رده‌بندی بنا به عملکرد باشگاه‌ها در 8 سال گذشته به 2+1 سقوط کرد. این درحالی است که پیش از این سهمیه ایران 3+1 بود و تمام نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا یعنی سطح اول شرکت می‌کردند. در رده‌بندی جدید فوتبال باشگاهی آسیا، ایران با کسب 72.018 امتیاز در رده پنجم قاره کهن قرار گرفت. بدین ترتیب ایران 2 سهمیه مستقیم در «سطح اول» فوتبال باشگاهی آسیا دارد و نیم سهمیه ایران در پلی آف «سطح یک» آسیا قرار می‌گیرد. یک نماینده ایران هم در «سطح دوم» مسابقات باشگاهی آسیا حضور خواهد داشت.

 

صعود پورتو با پاس گل طارمی

دیدار برگشت نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال پرتغال پنجشنبه برگزار شد و پورتو در یک بازی سخت، طاقت‌فرسا و طولانی به برتری 3 بر 2 مقابل فامالیسائو رسید و راهی فینال شد. البته در 90 دقیقه وقت معمول بازی، فامالیسائو به برتری 2 بر1 رسید و کار به وقت‌های اضافی کشیده شد که پورتو توانست در دقایق 121 و 125، 2 گل به ثمر رساند و راهی فینال شود. مهدی طارمی از دقیقه 62 وارد زمین شد و توانست گل سوم تیمش را ساخته و پرداخته کند و یک پاس گل به اوانیلسون بدهد. گل‌های پورتو را گالنو (پنالتی) در دقیقه 28، اوتاویو 121 و اوانیلسون 125 به ثمر رساندند. پورتو در فینال 14 خردادماه باید با براگا دیدار کند.

 

تمجید ماتراتزی از ستاره ایران

مارکو ماتراتزی، ستاره مشهور فوتبال ایتالیا که برای انجام یک پروژه تبلیغاتی به ایران سفر کرده است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «اطلاعات من از فوتبال ایران کامل و کافی نیست. می‌دانم فوتبال ایران در حال توسعه و پیشرفت است. مربیان ایتالیایی در فوتبال ایران کار کرده‌اند. رحمان رضایی در پروجا فوتبال بازی کرده است. خودم از این تیم شناخته شدم و توانستم به بالاترین سطح فوتبال برسم.» بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایتالیا اضافه کرد: «فوتبال سخت شده و تیم‌ها برای پیشرفت و موفقیت برنامه‌ریزی می‌کنند و امروز شاهد آن هستیم که تیم‌های بزرگ در مقابل تیم‌های کوچک‌ شکست می‌خورند!» ماتراتزی در پاسخ به این پرسش که آیا مهدی طارمی را می‌شناسد نیز گفت: «بله، او بازیکن خیلی خوبی است.»

 

تعویق مذاکره استقلال برای قایدی

رضایت کادر فنی استقلال از قایدی باعث شد تا مذاکره برای ادامه حضور قایدی در این تیم با باشگاه شباب الاهلی در دستور کار قرار بگیرد. حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال قرار بود روز پنجشنبه به امارات سفر کند و یکی از برنامه‌هایش هم مذاکره برای ادامه کار قایدی در استقلال و گرفتن رضایت شباب الاهلی بود. با این حال کریمی بعد از درگذشت پدر یکی از دوستانش و برای شرکت در مراسم او، سفر به امارات را به تعویق انداخت. سرپرست باشگاه استقلال با تأیید این خبر اعلام کرد که در یکی دو روز آینده به امارات خواهد رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی