صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و پنج - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و پنج - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

روی خط نمایشگاه کتاب تهران

 رونمایی پوستر سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران

پوستر سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی و مهدی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.احمدوند در این نشست در سخنانی گفت: «این نمایشگاه با تمهیداتی که اندیشیده شده پیش برنده حوزه فرهنگ و اهداف جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. پوستر نمایشگاه از میان تعداد بسیاری از طرح‌های ارائه شده انتخاب شده است.»
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به کشور تاجیکستان به عنوان میهمان ویژه گفت: «برنامه‌های متعدد فرهنگی تدارک دیده شده است.»وی به جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: «امروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی را خدمت رئیس جمهور مطرح خواهم کرد.کشورهای خارجی استقبال بسیار خوبی داشتند و امیدواریم نمایشگاه خوبی را سپری کنیم.»

 

 انتخاب بانک عامل نمایشگاه کتاب

بانک ملی ایران به عنوان بانک عامل سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران معرفی شد.
ناشران متقاضی حضور در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند نسبت به افتتاح حساب در بانک ملی به عنوان بانک عامل این دوره از نمایشگاه و ثبت اطلاعات در سامانه ثبت نام نمایشگاه اقدام کنند.ضروری است ناشران محترم در هنگام افتتاح حساب و ثبت اطلاعات بانکی خود در سامانه، به این نکته توجه داشته باشند که نام صاحب حساب با اطلاعات مؤدی مالیاتی که در مراحل قبل در سامانه ثبت نام وارد کرده‌اند یکسان باشد.

 

 فرصت سوءاستفاده سیاسی را به هیچ کس نخواهیم داد

محمدعلی جعفریه در گفت‌وگویی با تسنیم به حضور انتشارات ثالث در بخش مجازی نمایشگاه کتاب اشاره کرده و گفته: «ما در بخش مجازی نمایشگاه حضور داریم، بسیاری از ناشران دیگر هم که حضور فیزیکی ندارند، در بخش مجازی حضور دارند، به هر حال ما نباید این امکان را از خریدار بگیریم.»
جعفریه این تصور را که عدم حضور برخی ناشران به دلیل رویکردهای سیاسی است، نادرست خوانده و افزوده:‌ «حوزه سیاست از حوزه فرهنگ جداست، ما ناشران رویکردمان کاملاً فرهنگی است، در این زمینه فرصت سوءاستفاده سیاسی را به هیچ کس نخواهیم داد.»

 

 رمانی برای نوجوانان و والدین

رمان پلنگ زخمی برای دومین بار توسط نشر کتابستان منتشر شد. عرفان شخصیت اصلی پلنگ زخمی، نوجوانی است که گرفتار برخی مسائل مذموم بلوغ و ورود به دوران بزرگسالی شده که هم گناهی بزرگ و هم مسموم محسوب می‌شود. اثر جسورانه کتابستان، در فضای مدرسه می‌گذرد و تلاش کرده است در همان حال که کلامش تشویق به گناه نمی‌کند از کنار معضلات خاص این سن هم به‌سادگی رد نشود.
تقی شجاعی که خود معلم دوران دبیرستان است، با نگاهی دغدغه‌مند دست به نوشتن زده، نگاهی که شعاری و سطحی نباشد. داستان عرفان، داستان امروز است. داستان نوجوانی‌هایی که غرق رسانه هستند. دسترسی آسان و در لحظه به فضای مجازی دارند ولی از تمام نسل‌های خود بی‌پناه‌تر هستند. این رمان تنها برای نوجوانان نیست، والدین نیز با خواندن آن دید بهتری از فضای نوجوان امروز پیدا خواهند کرد. کتابستان معرفت این کتاب را روانه پیشخوان کتابفروشی‌ها کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی